شناسهٔ خبر: 127710 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه برنامه‌ریزی برای تسهیل و مدیریت سفرهای نوروز ۱۴۰۲ مصوب شد:

تشکیل گشت‌های تلفیقی راهداری و پلیس برای مدیریت سفرهای نوروزی در استان مرکزی

جلسه  سفرهای نوروزی راهداری استان مرکزی در آستانه سفرهای نوروز ۱۴۰۲ جلسه مشترک برنامه ریزی برای مدیریت و تسهیل سفرهای نوروزی بمنظور ارائه خدمات حداکثری به مسافرین عبوری از محورهای مواصلاتی استان با حضور مدیرکل، معاونین و روسای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان و مسئولین پلیس راه‌های سراسر استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، در ششمین روز از اسفند ماه ۱۴۰۱ جلسه‌ای مشترک و تخصصی با حضور مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی به همراه معاونین، روسای ادارات ستادی و تابعه شهرستانی و سرهنگ محمد پورشمس رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان به اتفاق روسای پاسگاه‌های پلیس راه سراسر استان با هدف مدیریت، تسهیل و ارائه خدمات حداکثری به مسافرین نوروزی در سالن جلسات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی برگزار شد.

مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه از تلاش‌های ۱۱ ماهه بعمل آمده برای ارتقاء ایمنی در محورهای مواصلاتی و حضور پررنگ و حداکثری در اجرای طرح راهداری زمستانی گفت: هم افزایی روسای ادارات تابعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستانها با روسای پاسگاه‌های پلیس راه نقطه قوت در وحدت رویه برای خدمت به مردم بویژه کاربران جاده‌ای است.

وی افزود: در شرایط فعلی وظایف راهداری شامل دو شاخص، تحت عنوان فعالیتهای جاری در قالب راهداری محوری و فعالیتهای نوروزی می‌باشد که باید این دو مولفه بصورت یکپارچه و بصورت ویژه عملیاتی شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز ۱۴۰۲ خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی‌های بعمل آمده احتمال شروع سفرهای نوروزی از اوایل نیمه دوم اسفندماه وجود دارد لذا تأکید می‌شود با توجه به فرصت کم باقیمانده و افزایش ترددهای جاده‌ای هرچه سریعتر نسبت به آماده‌سازی راه‌ها و افزایش ضریب ایمنی در سطح جاده‌های استان اقدامات لازم انجام شود.

وی به ایمن سازی راه‌های استان بر اساس اولویت بندی پایش های بعمل آمده بویژه در راه‌های شریانی و اصلی تأکید کرد و گفت: برای کاهش میزان تصادفات جاده‌ای در ایام پایان سال اکیپ‌های راهداری بر اساس شیفت بندی مناسب خدمات راهداری را بصورت ۲۴ ساعته در دستور کار خود قرار دهند.

جهانی از تشکیل گشت‌های تلفیقی پلیس و راهداری برای حضور جهادی و میدانی در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و افزود: با تشکیل گشت‌های مشترک پلیس و راهداری، خودروهای گشت راهداری و ترابری این اداره کل با مشارکت مامورین پلیس راه در ساعاتی از شبانه روز گشت‌های نامحسوسی در سطح جاده‌های استان انجام خواهند داد تا شاهد حوادث جاده‌ای کمتری در ایام نوروز باشیم.

فعالیت راهدارخانه‌ها در طول ایام نوروز برای ارائه خدمات به کاربران جاده‌ای از دیگر مصوبات این جلسه بود که مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بر آن تأکید کرد و گفت: راهدارخانه‌ها باید در هر ساعت از شبانه روز آمادگی لازم برای اسکان اضطراری و ارائه خدمات به مسافران را داشته باشند.

وی آراستگی، آشکارسازی و تنظیف راهدارخانه‌ها را برای ایام نوروز ۱۴۰۲ یک ضرورت عنوان کرد و گفت: تمامی مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی فعال در استان مرکزی باید بهترین خدمات خود را به مسافرین نوروزی ارائه کنند.

به گفته جهانی طبق هماهنگی بعمل آمده با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی هرگونه کاستی، شکایت و نارضایتی مسافرین از مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی در سرانه سوخت آن مجتمع تأثیر گذار بوده و درصورت عدم همکاری لازم، سهمیه سوخت جایگاه های مراکز خدماتی متخلف قطع خواهد شد.

سرهنگ محمد پورشمس رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز در جریان این نشست ضمن قدردانی از تلاش پلیس و راهداران در ایام زمستان و برقراری تردد ایمن با حضور جهادی در میدان عمل گفت: حضور میدانی در محورهای مواصلاتی یکی از شاخص‌های بازدارندگی در انجام تخلفات رانندگی بویژه سرعت‌های غیرمجاز است.

وی بر توقیف خودروهای متخلف و تشدید نظارت‌های پلیس در جریان سفرهای نوروزی تأکید کرد و افزود: هرگونه تخلف در رانندگی خط قرمز پلیس است که با برخورد قانونی لازم همراه خواهد بود.

سرهنگ پورشمس در پایان به اجرای مناسب سازی و آراستگی فضای پاسگاه‌های پلیس راه و نصب بنرهای هشدار دهنده در محل‌های مناسب برای ارائه پیام‌های ایمنی به رانندگان و مسافران نیز اشاره کرد.