شناسهٔ خبر: 127727 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تعیین تکلیف ساختمان‌های احداثی در اراضی تصرفی تا پایان امسال

سند دار اراضی تصرفی بوشهر مدیر کل راه و شهرسازی بوشهر از تعیین تکلیف و واگذاری عرصه ساختمان‌های احداثی در اراضی تصرفی تحت مالکیت دولت در شهرها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی در بوشهر سیدمحمود دستغیبی مدیر کل راه و شهرسازی  بوشهر گفت: اراضی دولتی متعلق به سازمان ملی زمین و مسکن که در یکم فروردین سال ۱۳۹۴ یا ما قبل آن تصرف شده‌اند تعیین تکلیف می شوند.

دستغیبی افزود: در راستای آئین‌نامه اجرایی بند "کاف"تبصره۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور با موضوع تعیین تکلیف عرصه ساختمان‌های احداثی در اراضی دولتی که توسط اشخاص قبل از تاریخ مذکور تصرف و براساس طرح‌های مصوب شهری در آن ساخت‌وساز صورت گرفته و در حال بهره‌برداری است شهروندان می‌بایست پس از تشکیل پرونده در شهرستان‌های و طی مراحل قانونی در صورت واجد شرایط بودن سند به مالکان اعیانی واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه متقاضیان می‌توانند با مراجعه به اداره راه ‌وشهرسازی برای اخذ سند عرصه اقدام کنند، افزود: در این راستا مالکان اعیان احداثی در اراضی تصرفی دولتی، مشمول آئین نامه اجرایی قانون بودجه سال جاری، باید برای رسیدگی و تعیین تکلیف و واگذاری عرصه تصرفی با در دست داشتن مدارک و مستندات مالکیت اعیان پروانه ساختمانی، عوارض شهرداری و ... به ادارات شهرستانی مراجعه و اقدامات لازم را تا پایان امسال انجام دهند.

دستغیبی ادامه داد: افرادی می‌توانند از این امتیاز (طرح تعیین تکلیف و واگذاری عرصه ساختمان‌های احداثی در اراضی تصرفی دولتی) استفاده کنند که خودشان یا همسرشان از دولت و یا مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی زمین و یا واحد مسکونی دریافت نکرده باشند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر در پایان تاکید کرد: بدیهی است که این قانون تا پایان زمان مذکور لازم الاجرا بوده و به مراجعان پس از این تاریخ خدماتی ارائه نخواهد شد.