شناسهٔ خبر: 127729 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی تاکید کرد:

لزوم فعالسازی ستاد بازآفرینی شهری، شهرستان چالدران

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: ستاد بازآفرینی شهری در شهرستان چالدران به منظور بهره‌مندی از اعتبارات با همواری فرمانداری و شهرداری فعال شود تا روند توسعه در سطح شهرستان با سرعت اجرایی شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سید مسحن حمزه لو در دیدار با فرماندار چالدران، گفت: تاکنون ۱۴۵ تن قیر رایگان برای آسفالت معابر بافت فرسوده و مساکن مهر به شهرستان چالدران، تخصیص یافته است.

 وی ادامه داد: با این میزان قیر کلیه معابر محلات هدف بازآفرینی شهری در شهرستان چالدران آسفالت شده است.

 مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن، گفت: ۱۹ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان چالدران شناسایی شده است که این میزان اراضی ظرفیت ساخت یک هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی را دارد.

 حمزه‌لو با تاکید بر اینکه مشکلی از بابت تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در چالدران وجود ندارد، اظهار داشت: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان چالدران هشت هکتار زمین جهت تحویل به متقاضی، در حال امکان سنجی و مطالعه است.

 وی اضافه کرد: برنامه چهارساله طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان چالدران ساخت یک هزار و ۲۰۹ واحد است.

 وی با اشاره به روند ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان چالدران، بیان کرد: ثبت‌نامی های طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان، یک هزار و ۹۱۷ نفر بوده که بعد از ارزیابی واجدان شرایط ۳۵۴ نفر حائز شرایط شناخته شده‌اند.

 مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به مراحل طرح نهضت ملی مسکن، گفت: متقاضیانی که احراز شرایط شدند، پیامک تایید  دریافت کرده و سپس نسبت به ادامه مراحل افتتاح حساب و واریز وجه اولیه اقدام می‌کنند.

  حمزه لو ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های شهرستان برای تامین اراضی در قالب نهضت ملی مسکن از مسائل مورد توجه در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است.

 وی اضافه کرد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن از طرح های مورد تاکید دولت بوده و این طرح در آذربایجان غربی با جدیت دنبال می شود.