شناسهٔ خبر: 127755 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

با هدف افزایش سهم حملی ریلی انجام شد:

به ثبت رساندن رکورد بارگیری روزانه کالای اساسی از طریق حمل ریلی در مجتمع بندری امام خمینی(ره)

قطار و کشتی در جریان خروج ریلی کالاهای اساسی از مجتمع بندری امام خمینی(ره) از طریق حمل ریلی، با بارگیری ۱۹۸ دستگاه واگن با تناژ۱۰ هزار و ۷۰۹ تن در یک شبانه روز، رکورد جدیدی در این زمینه به ثبت رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داود چگنی سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر خوزستان ضمن اعلام این خبر بیان داشت: در بازه‌ی زمانی مذکور ۱۹۷ دستگاه واگن مشتمل بر گندم، ذرت، دانه‌روغنی و روغن خوراکی بارگیری و از طریق ریل به مبادی مصرف به اقصی نقاط کشور ارسال شد.

چگنی با اشاره به هدف‌گذاری این اداره کل  برای افزایش سهم ریلی که حائز مزایای متعدد منحصر به فردی از جمله صرفه‌جویی در مصرف انرژی، سازگاری با محیط زیست و توسعه پایدار، کاهش هزینه‌ها و امنیت بالا است، گفت: تمهید زمینه و امکانات مساعد برای تقویت حمل ریلی و افزایش تعداد انبارهای حمل ریلی به ۴ باب از اهم عواملی است که در تحقق رکورد مذکور نقش داشته است.

به گزارش اداره کل بنادر و دریا نوردی استان خوزستان،‌وی خاطرنشان کرد: مجتمع بندری امام خمینی(ره) به عنوان یکی از نخستین بنادر ریل پایه کشور با برخورداری از ۱۲۰ کیلومتر راه‌آهن داخلی و ۸  ایستگاه ریلی همواره تلاش داشته است با هم‌افزایی با راه‌آهن جنوب در ترغیب صاحبان کالا به افزایش سهم ریلی نقش مهمی ایفا نماید.