شناسهٔ خبر: 127758 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

با هدف ساماندهی توزیع سوخت و پیشگیری از قاچاق کالا انجام شد؛

صدور مجوز موافقت احداث جایگاه سوخت شناورهای تجاری در سجافی

شناور مجوز موافقت اولیه احداث جایگاه سوخت ساحلی شناورهای تجاری منطقه سجافی واقع در شهرستان هندیجان از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع صدور مجوزهای ساحلی و دریایی کشور صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صدراله بهرامی معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن اعلام این خبر بیان داشت: بر اساس این مجوز دومین جایگاه سوخت ساحلی شناورهای تجاری در منطقه سجافی  توسط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و در کیلومتر ۲۰ محور هندیجان سجافی و با هدف مبارزه با قاچاق سوخت و ساماندهی آن راه‌اندازی می‌شود.

بهرامی در ادامه افزود:به استناد بند ۲۲ماده۳ آیین نامه سازمان بنادر و دریانوردی و همچنین تبصره الحاقی آن مصوب سال ۱۳۸۷ مجلس شورای اسلامی، ساخت و ساز و بهره‌برداری بدون مجوز از اسکله، تأسیسات ساحلی و دریایی در آبراهه های قابل کشتیرانی و حریم ۶۰ متری سواحل آن ها ممنوع است.

وی با تأکید بر این اینکه کلیه متقاضیان اعم از حقیقی و حقوقی می‌بایست قبل از اقدام به ساخت و ساز یا بهره‌برداری نسبت به اخذ مجوزهای قانونی اقدام نمایند، خاطر نشان کرد: صدور مجوزهای ساخت و ساز در سواحل حسب اعمال حاکمیت در عرصه سواحل کشور صورت خواهد گرفت و همه فعالان اقتصادی در حوزه سواحل و بنادر ملزم به رعایت قوانین و اخذ مجوز هر گونه فعالیت هستند.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی استاتن خوزستان،‌شایان ذکر است بندر سجافی با برخورداری از مزایایی نظیر پسکرانه جمعیتی مناسب در حوزه بازار، زیرساخت‌های مناسب برای صادرات آبزیان، محصولات کشاورزی و احشام، دارای قابلیت‌هایی همچون راه‌اندازی تجارت از طریق کالاهای ته‌لنجی و همراه ملوان شامل لوازم برقی ، لوازم یدکی خودرو و... و همچنین  تجارت ساحلی با استان بوشهر است.