شناسهٔ خبر: 127777 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

تردد بیش از ۹۲ میلیون وسیله نقلیه در محورهای خراسان شمالی/ افزایش ۲۵ درصدی ترافیک جاده ای

تردد معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از تردد بیش از ۹۲ میلیون و ۲۸۵ هزار وسیله نقلیه در محورهای استان در ۱۱ ماه گذشته و افزایش ۲۵ درصدی ترافیک جاده ای نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، علی ربانی گفت: در این بازه زمانی، بیش از ۸ میلیون و ۶۲۰ هزار وسیله نقلیه وارد و بیش از ۸ میلیون و ۶۷۲ هزار وسیله نقلیه از استان خارج شدند که در مقایسه با سال گذشته، به ترتیب ۲۹ درصد و ۳۱ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی پرترددترین محور استان در ۱۱ ماه گذشته را شیروان – بجنورد و بالعکس با بیش از ۵ میلیون و ۸۷۵ هزار تردد اعلام کرد و افزود: در ماه گذشته، محور گرمه – چمن بید دارای بیشترین درصد تخلف سرعت غیرمجاز  و محور چمن بید – جنگل گلستان (چشمه خان) و بالعکس دارای بیشترین درصد تخلف فاصله غیرمجاز  بوده است.

وی با بیان این که بیشترین تردد وسایل نقلیه در بهمن ماه، محور چمن بید – جنگل گلستان (چشمه خان) و بالعکس و کم تردد ترین محور، صفی آباد – گراتی و بالعکس  ثبت شده است، اظهارکرد: در این مدت، بیشترین درصد تردد وسایل نقلیه سنگین  در محور میامی – گرمه ( گرمه )  و بالعکس ثبت شد.

ربانی، ساعت اوج تردد در بهمن ماه را ساعت ۱۹  الی  ۲۰ ذکر کرد و ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی، محور شیروان – فاروج و بالعکس دارای بیشترین سرعت متوسط تردد بوده است.