شناسهٔ خبر: 127791 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

سفر به عتبات عالیات از استان لرستان تسهیل می شود

خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از زیرساخت های حمل و نقل استان لرستان خبر داد: با هدف تسهیل سفر زائران عتبات عالیات از لرستان به مرز مهران مسیر جدیدی در دست مطالعات است که در صورت داشتن توجیه اقتصادی اجرایی می شود که نسبت به مسیرهای موازی کوتاه تر و ایمن تر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌خیراله خادمی مدیرعامل  شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به همراه نماینده مردم شهرستان کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی از محورهای در حال احداث استان لرستان بازدید کرد.

وی در بازدید از محور کوهدشت- خرم آباد گفت: چهارخطه کردن این مسیر به طول ۹۰ کیلومتر یکی از اولویت های اصلی وزارت راه و شهرسازی است که عملیات اجرایی کل محور به اتمام رسیده و ۱۳ کیلومتر انتهایی مسیر باقی مانده است و ما در تلاش هستیم تا در سال ۱۴۰۲ این بخش نیز زیر عبور قرار گیرد و بدین ترتیب مسیر کوهدشت تا خرم آباد به صورت چهارخطه در دسترس هموطنان قرار گیرد.

خادمی ادامه داد: عملیات اجرایی در بخش هایی از این ۱۳ کیلومتر شروع شده و با اختصاص منابع اعتباری برای تکمیل بخش انتهایی مسیر، تمام مسیر به صورت بزرگراه به جاده اسلام آباد- پلدختر متصل می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه این سفر از محور اسلام آباد- پلدختر بازدید کرد و در خصوص این پروژه گفت: این محور به طول ۱۶۰ کیلومتر اتصال استان کرمانشاه به پلدختر و استان خوزستان را فراهم می کند که تاکنون ۶۰ کیلومتر مسیر در استان کرمانشاه و ۷ کیلومتر در استان لرستان به صورت بزرگراه در آمده است.

خادمی استفاده از سایر روش های تامین مالی برای این پروژه را ضروری اعلام کرد و افزود: با توجه به ترانزیتی بودن محور و عبور ماشین های سنگین و مسیر ارتباط غرب استان لرستان به استان های کرمانشاه و خوزستان، به دنبال راهکار مناسب برای تامین منابع لازم برای تکمیل بخش باقیمانده مسیر به میزان ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان هستیم.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه از انجام مطالعات احداث راه کربلا خبر داد و بیان کرد: احداث محور جدیدی از کوهدشت به استان ایلام و مرز مهران در دستور کار قرار دارد که در صورت داشتن توجیه اقتصادی مسیری کوتاه تر و ایمن نسبت به محورهای موازی برای سفر زوار عتبات عالیات است و کوهدشت را نیز از بن بست خارج می کند.

به گزارش  شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خادمی چهارخطه کردن محورهای مواصلاتی استان لرستان را اولویت اول تکمیل زیرساخت های این استان اعلام کرد و گفت: با توجه به لزوم ایمن سازی محورهای موجود و افزایش سرعت سیر امیدواریم در سفرهای آتی رییس جمهور به استان اعتباراتی به منظور تکمیل هرچه سریعتر این محورها اختصاص یابد.