داریوش باقر جوان مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اعلام برنامههای پایانههای مسافری در ایام نوروز اظهار کرد: با هماهنگیهای صورت گرفته با شهرداری ها که متصدی پایانههای مسافری هستند مقرر شد با آذین بندی غرفه های شرکتهای حمل و نقل ، پویشهای فرهنگی و هنری در این پایانه های برگزار شوند.
وی با اعلام اینکه علاوه بر پایانه های مسافربری پویشهای فرهنگی در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها نیز برگزار خواهد شد افزود: با توجه به تلاقی ماه مبارک رمضان با عیدنوروز سفرههای افطاری و سحری ساده نیز با همکاری خیرین در مسیرهای منتهی به شهرها برپا خواهد بود.
مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری با تشریح ساختار و کارکرد پایانههای مسافری بیان کرد: ارائه خدمات عمومی توسط شهرداریها و خدمات حمل و نقل توسط شرکت های حمل و نقل با نظارت سازمان راهداری است.
باقرجوان با اشاره به نحوه نظارت سازمان راهداری بر ناوگان حمل و نقل مسافری در ایام نوروز تصریح کرد: نظارت در این ایام با سامانههای داپ، سپهتن و صورت وضعیت و از طریق دوربینهای نظارتی با همکاری پلیس راهور و همچنین سامانه پیامکی رسیدگی به شکایات سازمان راهداری به سرشماره ۲۰۰۰۱۴۱ و تلفن گویای ۱۴۱ انجام خواهد شد.
به گفته مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری هیچ گونه افزایش نرخ بلیت در دستور کار نبوده و با متخلفین در این زمینه برخورد قاطع خواهد شد.
وی در توضیح پروژه های فناورانه سازمان راهداری گفت: یکی از اقدامات این سازمان طراحی راه و اندازی بارکدهای هوشمند است که جهت ثبت شکایات مسافرین بر روی بلیتها و پشتی صندلیها درج خواهد شد لذا مسافرین با اسکن این بارکدها بلافاصله میتوانند شکایات خود را در سامانه ثبت و کد رهگیری جهت پیگیری دریافت کنند.
باقرجوان افزود: اقدام بعدی معاینه فنی ناوگان مسافربری از طریق پلتفرم هایی است که در اختیار شرکت های دخیل در این امر قرار داده خواهد شد.
مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری خاطرنشان کرد: به زودی سامانه لیست انتظار را در مسیرهای پرتقاضا به بهره برداری خواهیم رساند که هم وطنان با ثبت نام در آن و درصورت نبود اتوبوس، در اولویت سفر با سرویس های فوق العاده قرار خواهند گرفت.