شناسهٔ خبر: 12784 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در روز دوم همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری صورت گرفت؛

معرفی ۶ پروژه ریلی و ۵ پروژه آزادراهی برای جذب سرمایه‌گذاری در پنل تخصصی شرکت ساخت

پنل تخصصي معرفي پروژه‌هاي شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در همایش بين‌المللي معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری پنل تخصصی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در روز دوم همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری برگزار شد و در این نشست تخصصی ۱۱ فرصت جذب سرمایه‌گذاری در حوزه زیربناهای حمل‌ونقلی معرفی شد.

به گزارش ستاد خبری همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل و مسکن و شهرسازی٬ شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در دومین روز از همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل و نقل، مسکن و شهرسازی، دومین پنل تخصصی خود را با حضور معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها و جمعی از مدیران و کارشناسان برگزار کرد.

در این نشست تخصصی ۱۱ فرصت جذب سرمایه‌گذاری در حوزه زیربناهای حمل‌ونقل٬ ۶ پروژه ریلی و ۵ پروژه آزادراهی٬ به مهمانان و سرمایه‌گذاران خارجی معرفی شد.

پروژه‌های احداث خطوط راه‌آهن "درود-خرم‌آباد- اندیمشک" به طول ۳۷۶ کیلومتر با ارزش یک میلیارد و ۱۰۳ میلیون یورو٬ "گرگان-بجنورد-مشهد" به طول ۵۷۰ کیلومتر با ارزش یک میلیارد و ۹۱ میلیون یورو٬ "رشت-آستارا" به طول ۱۸۳ کیلومتر با ارزش ۴۵۵ میلیون یورو٬ "کرمانشاه-خسروی" به طول ۳۳۰ کیلومتر با ارزش ۴۱۲ میلیون یورو٬ "چابهار-زاهدان-بیرجند" به طول ۱۳۱۰ با ارزش یک میلیارد و ۸۰۳ میلیون یورو و "شیراز-بوشهر-عسلویه" به طول ۶۴۴ با ارزش یک میلیارد و ۷۸ میلیون یورو ۶ پروژه ریلی هستند که به عنوان فرصت سرمایه‌گذاری در این پنل معرفی شدند.

همچنین پروژه‌های آزادراه‌هی "اندیمشک-اهواز" به ۱۳۰ کیلومتر با ارزش ۳۶۴ میلیون یورو٬ "همدان-کرمانشاه-خسروی" به طول ۳۶۵ کیلومتر با ارزش یک میلیارد و ۶۰ میلیون یورو٬ "سیرجان-بندرعباس" به طول ۳۲۱ کیلومتر با ارزش یک میلیارد و ۶۱ میلیون یورو٬ "شیراز-بوشهر" به طول ۲۳۰ کیلومتر با ارزش ۸۳۳ میلیون یورو٬ "قم-سلفچگان-اراک" به طول ۷۴ کیلومتر با ارزش ۵۴۵ میلیون یورو ۵ پروژه آزادراهی هستند که در این نشست معرفی شدند.

حسن احمدی نوری دراین نشست تخصصی ضمن معرفی پروژه‌های آماده سرمایه‌گذاری در بخش آزادراه‌ها گفت: احداث آزادراه‌ها با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی به منظور تسهیل در انتقال کالا و مسافر، ارتقا سطح ایمنی و سلامت عبور مرور همچنین کاهش مصرف سوخت و استهلاک خودروها موجب رشد اقتصادی و اجتماعی کشور و همچنین حفظ حقوق شهروندی خواهد بود.

معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها ضمن با اهمیت برشمردن ایران در منطقه یادآور شد: ایران رتبه هجدهم از نظر مساحت و سی‌ام از نظر اقتصادی را در جهان دارا است و با توجه به موقعیت استراتژیک ایران در منطقه و عبور کریدورهای مهم بین المللی شمال- جنوب و شرق- غرب و تمام تسهیلات در نظر گرفته شده برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی بهشت امنی برای سرمایه‌گذاری در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود.

وی در ادامه با بررسی اجمالی قوانین و مقررات مشارکت در ایران اقدامات و حمایت‌های دولت در راستای تشویق مشارکت بخش غیر دولتی را برای سرمایه‌گذاران خارجی حاضر در جلسه تشریح کرد و گفت: قوانین مشارکت از سال ۱۳۶۷ در هیات دولت تصویب و به اجرا درآمد که آیین نامه جدید در اردیبهشت ماه سال‌جاری متحول شد و به تصویب درآمد.

وی افزود: واگذاری اجرای کامل طرح توام با تامین مالی آن به طرف مشارکت، توسعه جذب سرمایه‌گذاری به همه شقوق حمل و نقل و اقدامات جبرانی در حین یا پایان دوره مشارکت در صورت عدم استهلاک هزینه‌های سرمایه‌گذاری از جمله این تغییرات است.

در ادامه این نشست ۶ طرح آماده سرمایه‌گذاری حوزه راه‌آهن به تفصیل معرفی و ویژگی‌های فنی آنها تشریح و به سوالات حاضرین این نشست پاسخ داده شد./

نظر شما