شناسهٔ خبر: 127847 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه آهن استان اعلام کرد؛

جابجایی بیش از ۲ میلیون مسافر طی ۱۱ ماهه سال جاری در راه آهن قم

مدیر کل راه آهن قم دباغ مدیر کل راه آهن قم با اشاره به رشد ۴۲ درصدی جابجایی مسافر دریازده ماهه سال ۱۴۰۱ از طریق ناوگان ریلی گفت: راه آهن قم با جابجایی دو میلیون و۴۳۵ هزار و ۵۵۳ نفر در ۱۱ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی غلامحسین دباغ مدیر کل راه آهن قم با اشاره به اینکه در مقایسه آمار جابجایی مسافر در ۱۱ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد چشمگیری را شاهد هستیم، گفت: آمار خروجی مسافر در ۱۱ ماهه، ۱میلیون و ۲۳۷ هزار و ۳۳۳ نفر بوده که ۴۲ درصد رشد داشته است.

وی افزود: همچنین در آمار ورودی مسافر به ایستگاه راه آهن قم نیز در ۱۱ ماه یک میلیون و ۱۹۸ هزار و ۲۲۰ مسافر بوده که در این مورد نیز رشد ۴۲ درصدی را شاهد هستیم.

دباغ ادامه داد: این در حالی است که در سال ۱۴۰۰ در همین مدت ورودی و خروجی مسافر مجموعا یک میلیون و ۷۰۸ هزار و ۱۱۹ نفر بوده است.

مدیر کل راه آهن قم خاطر نشان کرد: ایستگاه راه آهن قم درحال حاضر سومین ایستگاه مسافری کشور در بین ۲۱ ناحیه راه آهن جمهوری اسلامی از لحاظ جابجایی مسافر بعد از ایستگاه‌های مشهد و تهران است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن قم، وی در ادامه با بیان اینکه در بحث قطارهای حومه ای نیز شاهد رشد ۶۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم افزود: آمار خروجی مسافرین قطارهای حومه ای در ۱۱ ماهه سال جاری مجموعا، یک میلیون و ۱۱۶ هزار و ۳۶۳ نفر مسافر بوده است.