شناسهٔ خبر: 127866 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار سطح زرد صادر کرد؛

بارش باران و وزش باد از امروز تا چهارشنبه/لزوم احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها

آب گرفتگی/ باران سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد از فعالیت سامانه بارشی طی امروز، فردا و روز چهارشنبه در برخی استان‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور سامانه بارشی از امروز دوشنبه تا روز چهارشنبه هفته جاری با بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت همراه است و احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد نیز وجود دارد.

این سامانه روز دوشنبه جنوب اصفهان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، شمال شرق خوزستان، یزد، کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان را در بر می‌گیرد.

روز سه‌شنبه بارش‌ها در یزد، فارس، کرمان، ارتفاعات هرمزگان، جنوب اصفهان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، شرق استانهای چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد و روز چهارشنبه در سیستان و بلوچستان، کرمان و ارتفاعات هرمزگان خواهد بود.

امکان لغزندگی جاده‌ها، جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر بطور محدود در پی بارش‌ها وجود دارد.

همچنین احتمال اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر و احتمال برخورد صاعقه و ریزش تگرگ نیز وجود دارد.

سازمان هواشناسی به عدم توقف در بستر مسیل‌ها و احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها توصیه کرده است.

پاک‌سازی آبروها و کانال‌های عبور آب درون شهری، پاک‌سازی دهانه پل‌ها وانجام تمهیدات دیگر در جهت جلوگیری از خسارات احتمالی ضروری است.

احتیاط و ترجیحا اجتناب از جابجایی عشایرکوچ‌رو، اجتناب از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، محافظت از کندوهای زنبور عسل و پوشش گلخانه‌ها و کشت‌های زیر پلاستیکی در برابر تگرگ برای مقابله با مخاطرات سامانه بارشی انجام شود.