شناسهٔ خبر: 127873 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی اظهار کرد؛

زیرساخت فرودگاهی خراسان رضوی بر مدار توسعه

فرودگاه مشهد مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی گفت: توسعه فرودگاه مشهد در بخش‌های مختلف ادامه دارد و در دولت سیزدهم نیز با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمود امانی بنی مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی اظهار کرد: در فرودگاه مشهد در ابتدای انقلاب حدود هفت پرواز در هفته انجام می شد اما با گذشت زمان و توسعه این فرودگاه، امروز در ایام عادی روزانه ۱۸۰ پرواز و تا قبل از شیوع ویروس کرونا تا ۲۵۰ پرواز نیز در آن انجام می شد.

وی ضمن اشاره به پروژه طرح توسعه توقفگاه هواپیمای فرودگاه مشهد گفت: این پروژه اواخر سال گذشته آغاز شده و بر اساس برنامه تا تابستان سال آینده به اتمام می‌رسد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی اضافه کرد: در این طرح پارکینگ هواپیماها ۸۹ هزار مترمربع توسعه می یابد و اعتبار اولیه آن ۱۰۰ میلیارد تومان است.

امانی بنی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته قسمتی از توقفگاه فرودگاه دچار فرونشست شده بود که بهسازی این بخش به مساحت هفت هزار و ۵۲ مترمربع با ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در دست انجام است و تا پایان امسال به اتمام می رسد.

وی در خصوص آخرین وضعیت احداث محل یخ زدایی هواپیما گفت: این پروژه به مساحت ۱۴ هزار و ۲۵۰ مترمربع و با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار احداث شده و اکنون آماده بهره برداری است.

مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی گفت: توسعه ترمینال فرودگاه مشهد نیز با ۲۲ هزار مترمربع مساحت و ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است و اوایل سال آینده بهره برداری می شود.

امانی بنی در ادامه از خرید دستگاه کمک ناوبری ILS خبر داد و افزود: با مساعد شدن شرایط جوی، دستگاه قدیمی ناوبری فرودگاه مشهد که ۲۰ سال قدمت دارد، با دستگاه جدید جایگزین می شود.

وی با اشاره به رونق پروازهای فرودگاه مشهد گفت: شرکت سلام ایر پروازهای مسقط به مشهد و بالعکس را در روزهای سه شنبه برقرار کرده است.

مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی تصریح کرد: ورود پرواز شرکت سلام ایر به فرودگاه مشهد در روزهای سه شنبه ساعت ۱۷:۴۵ و خروج ساعت ۱۸:۳۰ خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی فرودگاه‌های خراسان رضوی؛ مقاصد پروازهای خارجی فرودگاه بین المللی مشهد شامل استانبول، بغداد، دبی، دوحه، دوشنبه، دمشق، شارجه، قندهار، کابل، کویت، لاهور، مزارشریف، بیروت، مسقط و نجف است.