شناسهٔ خبر: 127913 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد؛

رشد ۴۴ درصدی جابه‌جایی مسافران جاده‌ای استان یزد

مهندس حسین زاده معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: در ۱۱ ماه سال جاری تعداد مسافر جابه‌جاشده درون و برون‌استانی با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی رشد ۴۴ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(یزد)، مهدی حسین‌زاده با اشاره به رشد ۴۴ درصدی تعداد مسافر جابه‌جاشده درون و برون‌استانی با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی استان یزد اظهار کرد: در ۱۱ ماه سال جاری یک میلیون و ۳۱۸ هزار و ۸۳۰ مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی در استان یزد جابه‌جاشده‌اند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با بیان اینکه یکی از معیارهای سنجش بهبود شرایط حمل و نقل جاده‌ای و امور مسافران، توجه به میزان افزایش یا کاهش مسافران در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است خاطرنشان کرد: افزایش یا کاهش مسافران نمایانگر رضایتمندی مسافران از ناوگان حمل و نقل عمومی و به دنبال آن شرکت‌های حمل و نقل است که خوشبختانه این عدد در استان یزد رشد ۴۴ درصدی داشته است و برای عوامل این اداره کل بسیار خوشحال‌کننده است که توانسته‌ایم در راستای رضایت همشهریان قدم برداریم و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

حسین‌زاده با تأکید بر اینکه رانندگان به‌طور قطع در افزایش این آمار و رضایتمندی همشهریان نقش غیرقابل‌انکاری داشته‌اند تصریح کرد: یک هزار و ۷۰ راننده مجرب با ۸۶۹ ناوگان عمومی که از اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه تشکیل شده در بخش مسافربری، راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان مشغول به فعالیت هستند که علی‌رغم وجود مشکلات فراوان خالصانه در حال انجام فعالیت خود هستند.

وی در پایان اظهار کرد: در ۱۱ ماه سال جاری، ۹۲ هزار و ۵۲۶ سفر درون و برون‌استانی انجام شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ دهم درصد کاهش داشته است.