شناسهٔ خبر: 127914 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد:

️ همشهریان برای تهیه بلیط سفرهای نوروزی سریع تر اقدام کنند

مهندس رستگاری ️مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: طرح نوروزی ۱۴۰۲ از ۲۴ اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(یزد)، محمد رستگاری با اشاره به اینکه طرح نوروزی ۱۴۰۲ از ۲۴ اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ به مدت ۲۱ روز ادامه خواهد داشت اظهار کرد: پیش‌فروش بلیط‌های ناوگان اتوبوسی از اول اسفند به‌صورت اینترنتی و از ۷ اسفند به‌صورت اینترنتی و حضوری آغاز شده است.

️مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد ادامه داد: برای طرح نوروزی امسال ۳۵۸ دستگاه اتوبوس، ۳۹۹ دستگاه مینی‌بوس و ۱۴۲ دستگاه خودرو سواری کرایه بین‌شهری تدارک‌دیده‌شده تا همشهریان بتوانند در ایام تعطیلات نوروزی در مسیرهای مختلف به مردم خدمت‌رسانی کنند.

️وی با بیان اینکه امسال بیش از یک هزار راننده و کمک‌راننده حمل و نقل عمومی در راه‌های مختلف کشور آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند تصریح کرد: باتوجه‌به محدودیت‌های موجود، همشهریان برای مدیریت صحیح زمان از هم اکنون به دنبال تهیه بلیط برای مقاصد سفری خود در ایام تعطیلات نوروز باشند.

️رستگاری با تأکید بر اینکه بر اساس تجربیات سال‌های گذشته در روزهای پایانی سال و به طور خاص در روزهای ۲۷، ۲۸ و ۲۹ اسفند بیشترین تقاضا برای سفر وجود دارد اظهار کرد: تهیه بلیط از هم اکنون می‌توانند از ازدحام جمعیت و بروز بسیاری از مشکلات برای مسافران نوروزی در پایانه‌های مسافرتی جلوگیری کند به همین خواهشمندیم مردم تهیه بلیط خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین موضوع برای عوامل این اداره کل، انجام یک سفر ایمن برای هم‌وطنان است اظهار کرد: امیدواریم با اتخاذ تدابیر اندیشیده شده برای دوره طرح نوروزی امسال شاهد سفری خوش، ایمن و راحت برای مسافرین محترم باشیم.

️رستگاری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد در پایان با یادآوری اینکه در طرح نوروزی سال ۱۴۰۱ تعداد سفرهای نوروزی نسبت به دوره طرح در سال قبل حدود ۷ درصد کاهش ولی از لحاظ مسافر ۳۴ درصد افزایش داشت تصریح کرد: در طرح نوروزی سال ۱۴۰۱ که صورت گرفت ۴ هزار و ۷۴۲ سفر انجام و ۷۱ هزار و ۵۴ مسافر توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان جابه‌جا شدند.