شناسهٔ خبر: 127929 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اعلام کرد؛

اجرای طرح پویش همراهان سفر ایمن نوروزی در ۳ نقطه از مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی حوزه شمال کرمان

اجراي طرح پويش همراهان سفر ايمن نوروزي در 3 نقطه از مجتمع هاي خدماتي رفاهي بين راهي حوزه شمال استان به منظور ارتقاء فرهنگ ترافیک و کاهش سوانح جاده ای، طرح پویش نوروزی همراهان سفر ایمن از ۲۴ اسفندماه امسال در سه نقطه از مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی و تجمع مسافران ( محدوده گلزار شهدا و مرقد پاک سردار دلها) تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمان)، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان با علام این خبر گفت: یکی از اهداف اجرای این طرح، فرهنگ‌سازی و ارتقاء ایمنی و کاهش سوانح رانندگی است که با تشویق رانندگان به توقف در حین سفر و رفع خستگی تحقق می‌یابد. همچنین، ارتقاء دانش عمومی جامعه در مورد ایمنی و فرهنگ درست رانندگی، به‌کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای و ترغیب مسافران به توقف در طول مسیر از جمله دیگر اهداف این طرح است.

احسان عراقی زاده افزود «در این پویش، براساس ویژگی های فرهنگی و بومی، برنامه‌های متنوعی از قبیل اجرای سفره هفت‌سین متناسب با صنایع‌دستی و شاخصه‌های گردشگری استان و منطقه، اجرای نمایش‌های آئینی و سنتی و بومی و ملی، اجرای نمایش‌های ایمنی ویژه‌ی کودکان توسط گروه حرفه‌ای، برگزاری مسابقه عکس سلفی، نمایش کلیپ‌های ایمنی و فیلم جاذبه‌های شهرهای ادامه‌ی مسیر در تلویزیون بزرگ و پرده نمایش با پذیرایی از مسافران تدارک دیده شده است».

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان تصریح کرد:  طرح پویش همراهان سفر ایمن برای دومین سال متوالی، همزمان با استانهای سراسر کشور به مدت ۲۰ روز برگزار  می شود و اهدافی همچون آشنایی مسافران نوروزی با تمدن، فرهنگ و هنر ایران ،کمک به احیای نمایش‌های ایرانی به‌ویژه نمایش‌های سنتی و بومی استان مقصد، کمک به احیای موسیقی ایرانی به‌ویژه موسیقی های بومی و مقامی استان مقصد و... از جمله را دنبال می کند.

عراقی زاد ه با بیان اینکه در نهایت، هدف از برگزاری این طرح، ارتقاء ایمنی سفرهای برون‌شهری نوروزی و کاهش سوانح رانندگی است، ادامه داد: «مسافران نوروزی (رانندگان و اعضای خانواده‌هایشان به ویژه مادران و کودکان و نوجوانان) و رانندگان خودروهای سنگین و حمل‌ونقل عمومی از مخاطبین طرح پویش هستند».