شناسهٔ خبر: 127968 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

بوشهر جوانترین ناوگان اتوبوسی کشور را دارد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: سن ناوگان اتوبوس بین شهری استان به طور میانگین ۸ سال است در حالی که این آمار در کشور ۱۴ سال است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر)، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: سن ناوگان اتوبوس بین شهری استان به طور میانگین ۸ سال است در حالی که این آمار در کشور ۱۴ سال است.

عبدالکریم اخترشناس ادامه داد : با وجود تحریم ها و عدم تولید اتوبوس در داخل کشور در سالهای اخیر ناوگان اتوبوسی استان همچنان یکی از جوانترین ناوگان کشور است و این ناوگان خدمات مطلوبی به مردم ارائه می دهد .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تصریح کرد : ناوگان حمل و نقل مسافر بوشهر همچنین با حدود ۳ درصد سهم در حوادث ترافیکی یکی از ایمن ترین ناوگان مسافری کشور در سال گذشته بوده است .

وی افزود : تقریبا همه ناوگان مسافر عمومی استان از خدمات vipبهره مند هستند و این ناوگان عموما تک صندلی است .

به گفته وی، پیش فروش اینترنتی بلیت اتوبوس با هدف تسهیل سفر و مسافرت از اول اسفند شروع شده و خرید حضوری بلیت هم در محل پایانه‌های مسافربری و دفاتر فروش شرکت‌ها از امروز آغاز شده است.

اخترشناس خاطرنشان کرد: با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان با ایام تعطیلات نوروزی، انتظار می رود استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در هفته پایانی اسفند برای مسافرت بیشتر باشد.

اخترشناس افزود: با توجه به آمارها بیشتر مسافران هم استانی به استان‌های فارس، خوزستان و تهران، سفر می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان پیش بینی کرده است که سفرهای نوروزی افزایش ۱۵ درصدی داشته باشد.

اخترشناس گفت: طرح نوروزی راهداری، همزمان با سراسر کشور از ۲۴ اسفند آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: از ابتدا تا انتهای سفر حافظ ایمنی مسافران هستیم و اگر مسافران تخلفی را دیدند می‌توانند آن را با شماره ۱۴۱ سامانه شکایات در میان بگذارند.