شناسهٔ خبر: 127981 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی خبر داد؛

تدوین پیش‌نویس لایحه حمایت از بانوان در نظام اداری کشور

اسلامیان معاون توسعه مدیرت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی از تدوین پیش‌نویس لایحه حمایت از بانوان و تشکیل نظام مهارت افزایی برای بانوان در دستگاه­‌های اجرایی تابعه این وزارت­خانه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ ایمان اسلامیان در دومین نشست مشاوران اموربانوان دستگاه‌ها و سازمان‌های تابعه این وزارتخانه گفت: با تدوین پیش نویس لایحه حمایت از بانوان و در دستور کار قراردادن فرایندهای ارتقای شغلی خانم‌ها در نظام اداری کشور، امیدوارم بانوان پرتلاش دستگاه­های اجرایی، به جایگاهی که شایسته اند دست یابند. مطالعات بین المللی نشان می دهد، مدیریت خانم­ها در شرکت­ها و سازمان ها به کمتر شدن فسادهای اداری و مالی منجر شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت راه و شهرسازی افزود: رویکرد مقام عالی وزارت در موضوع مربوط به اموربانوان، ارتقای جایگاه زنان و دستیابی به موقعیتی است که شایسته و حق زنان است و این امر، نویدبخش گشایش مسیری جدید در وزارت راه و شهرسازی است.

وی پنجره جمعیتی را یکی از ویژگی های مثبت کشور ما برشمرد که ناظر بر وضعیتی است که جمعیت مولد بسیار بیشتر از جمعیت مصرف کننده است و افزود: ترکیب جمعیت در کشور ما به گونه‌ای است که بانوان باید در عرصه‌های مختلف نقش مؤثری ایفا کنند و توسعه با مشارکت بانوان در شرایط کنونی کشور، یک‌ضرورت‌ به شمار می‌آید.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برخی ویژگی‌های بانوان اظهار کرد: صبر و تحمل بانوان، منجر به رقم خوردن رخداد های بهتری در محیط کار می‌شوند، همچنین زنان از مهارت‌های ارتباطی بالایی برخوردارند و همواره در پی رشد فردی و توسعه مهارت‌های خود هستند و شنوندگان خوبی به شمار می‌آیند، ضمن این‌که زنان با داشتن رفتار های حمایتی، در پیشبرد فعالیت‌ها تاثیر گذارند.

اسلامیان رویکرد اموربانوان وزارت راه و شهرسازی را داشتن نگاه به آینده با در نظر گرفتن شرایط و پیشبرد درونی وزارت متبوع ذکر کرد و گفت: رویکرد مقام عالی وزارت اختصاص ۴۰ درصد ظرفیت مدیریتی وزارت راه وشهرسازی و دستگاه‌های تابعه به بانوان است و لازمه ارتقای جایگاه بانوان، همفکری و همراهی تمامی مسئولان و دست‌اندرکاران است.

وی با تأکید بر اجرای نظام مهارت‌افزایی به‌هنگام ویژه بانوان و شایستگی بانوان، اهمیت احصای احکام و مقررات بالادستی مربوط به این حوزه و تحقق رویداد های بانوان بین وزارتخانه‌ای را یادآور شد و ابراز امیدواری کرد با مذاکره و پیگیری از مراجع مربوطه و همراهی و همدلی در این وزارتخانه، زمینه ارتقای جایگاه بانوان و همچنین مشاوران اموربانوان وزارت متبوع فراهم شود.

معاون توسعه مدیرت و منابع انسانی وزارت راه همچنین از تشکیل نظام مهارت افزایی برای بانوان در دستگاه­های اجرایی تابعه این وزارت­خانه خبر داد.

بر اساس این گزارش سیده انسیه سید جوادی مشاور وزیر راه و شهرسازی در اموربانوان نیز در این نشست آرامش همکاران و احساس امنیت و احترام به جایگاه و شادابی بانوان را از رویکرد های این حوزه عنوان کرد و گفت: مقام عالی وزارت با رویکرد ویژه به مسائل امور بانوان، تکالیفی را برای این حوزه تعیین کرده است که تحقق آنها نیازمند تأمین زیرساخت‌های لازم است.

وی تکمیل بانک جامع اطلاعاتی بانوان شاغل در وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های تابعه را از برنامه‌های این وزارتخانه جهت شناسایی ظرفیت‌ها و نیروهای توانمند و نخبه برشمرد.

سید جوادی اهمیت موضوع ارتقای جایگاه مشاوران اموربانوان و تعیین وظایف و مسئولیت‌های آنان را برای سازماندهی فعالیت‌های اموربانوان در مجموعه وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های تابعه یادآور شد و ابراز امیدواری کرد با رویکرد مثبت و حمایت مقام‌عالی وزارت و معاونت توسعه مدیریت و منابع این وزارتخانه، شرایط مساعد برای ارتقای جایگاه مشاوران اموربانوان و همچنین تمامی بانوان شاغل در این وزارتخانه فراهم شود.

براساس این گزارش در ادامه این نشست مشاوران امور بانوان سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات، مشکلات و پیشنهادات خود در حوزه بانوان پرداختند.

شایان ذکر است دومین نشست مشاوران اموربانوان دستگاه‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی نهم اسفند ماه به میزبانی سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.