شناسهٔ خبر: 128007 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

۱۱ ایستگاه بارانسنجی در استان تهران به بهربرداری رسید

ایستگاه بارانسنجی ۱۱ ایستگاه باران‌سنجی در استان تهران با حضور استاندار تهران به بهربرداری رسید. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران در اداره کل هواشناسی استان تهران، ۱۱ ایستگاه باران‌سنجی در استان تهران به بهربرداری رسید. 

استاندار تهران با بیان اینکه میزان تبادل اطلاعات با سایر دستگاه ها بسیار مهم است، افزود: یکی از موضوعات مهمی که در مخاطرات کمتر به آن توجه می‌شود، اهداف کاربردی حوزه هواشناسی است که باید تبدیل به اطلاعات با قابلیت اقتصادی شود، اگر نگاه اقتصادی‌محور داشته باشیم در ارتقاء کیفیت کار و جبران کسری‌ها موثر خواهد بود.

فخاری عنوان کرد: اثر گذاری عنصر انسانی بر تغییرات اقلیمی از دیگر موضوعات مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد تا مردم آگاهی بیشتری نسبت به رفتارهایشان پیدا کنند و مولفه‌های رفتاری در حوزه‌های مختلف مدیریت شود. وی خاطرنشان کرد: جریان آب و هوایی سیال است و کره زمین در احاطه این جریان سیال قرار دارد؛ از اینرو اطلاع‌رسانی و توجیه افکار عمومی در مورد وضعیت نزولات آسمانی، باروری ابرها و غیره موثر است.

به گزارش سازمان هواشناسی، غلامی مدیرکل هواشناسی استان تهران ضمن ابراز خرسندی از حضور استاندار محترم و هیأت همراه اشاره کرد ۱۱ ایستگاه باران سنجی در یک سال گذشته در شهرستان های فیروزکوه، دماوند و شمیرانات با هزینه بالغ بر ۳۳ میلیارد ریال با هدف ارتقاء کیفیت خدمات اداره کل هواشناسی استان در استان تهران مورد بهره برداری قرار گرفته است.