شناسهٔ خبر: 128031 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حوزه جاده ای در هفته‌ای که گذشت؛

نصب ۱۰۰ دوربین جدید نظارتی در جاده‌ها برای ایام نوروز /سفر به عتبات عالیات از استان لرستان تسهیل می شود 

جاده ای در هفته ای که گذشت نصب ۱۰۰ دوربین جدید نظارتی در جاده‌ها برای ایام نوروز و سفر به عتبات عالیات از استان لرستان تسهیل می شود از مهمترین اخبار حوزه جاده ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ مهمترین اخبار حوزه جاده ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

نصب ۱۰۰ دوربین جدید نظارتی در جاده‌ها برای ایام نوروز 

وزیر راه و شهرسازی نصب دوربین‌های نظارتی را اولویت وزارت راه و شهرسازی برای ایمنی جاده‌ها دانست و گفت: ۱۰۰ دوربین‌های نظارتی دیگر برای ایام نوروز در جاده‌ها نصب شده است.

اجرای طرح پویش همراهان سفر ایمن در مازندران 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران از اجرای طرح سراسری پویش فرهنگی ایمنی "همراهان سفر ایمن" در ایام نوروز ۱۴۰۲در سطح ۴ محور ارتباطی سوادکوه ، گلوگاه ، بابلسر و تنکابن با مشارکت ستاد اقامه نماز استان خبر داد.

راه‌اندازی قرارگاه نوروزی در وزارت راه‌وشهرسازی

وزیر راه و شهرسازی با اعلام راه‌اندازی قرارگاه نوروزی در وزارت راه و شهرسازی و پویش سفر ایمن اظهار کرد: باید از دو وجه مردمی سازی و استفاده از سامانه‌های دانش بنیان در کاهش تصادفات و کشته شدگان سوانح رانندگی کمک بگیریم.

آمادگی هزار و۲۰۰ ناوگان راهداری استان اردبیل برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی 

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت:هزار و۲۰۰ ناوگان مسافری راهداری استان اردبیل برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی آماده اند.

توصیه‌های مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران برای بهبود شرایط ایمنی در مسیرهای مواصلاتی 

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در جلسه ستاد نوروزی ۱۴۰۲ گفت: با فعالیت های زودبازده باید نقاط پرحادثه در استان اصلاح شود تا شاهد کمترین تصادفات در ایام نوروز امسال باشیم.

اجرای پویش همراهان سفر ایمن در ۱۰۰ ایستگاه منتخب 

پویش همراهان سفر ایمن در ۱۰۰ ایستگاه در مجتمع های خدماتی رفاهی و راهدارخانه های منتخب با هدف ارتقای سفرها در مدت اجرای طرح نوروزی به مدت ۲۱ روز با قوت و تنوع محتوایی متفاوت از سال گذشته، اجرا می شود.

سفر به عتبات عالیات از استان لرستان تسهیل می شود 

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از زیرساخت های حمل و نقل استان لرستان خبر داد: با هدف تسهیل سفر زائران عتبات عالیات از لرستان به مرز مهران مسیر جدیدی در دست مطالعات است که در صورت داشتن توجیه اقتصادی اجرایی می شود که نسبت به مسیرهای موازی کوتاه تر و ایمن تر است.