شناسهٔ خبر: 128063 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

حضور هیات اعزامی هواشناسی ایران در نشست شورای اجرایی سازمان هواشناسی جهانی

عکس رئیس سازمان هواشناسی کشور به همراه عضو هیات علمی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو در قالب هیات اعزامی از ایران در هفتاد و ششمین نشست شورای اجرایی سازمان هواشناسی جهانی حضور یافتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هفتاد و ششمین نشست شورای اجرایی سازمان هواشناسی جهانی (WMO) به منظور تعیین سیاست‌ ها و برنامه‌ های کلی و همچنین روند مالی این سازمان با حضور هیئت اعزامی هواشناسی ایران و سایر اعضای شورای اجرایی در مقر این سازمان برگزار شد.

سحر تاج بخش مسلمان "معاون وزیر راه وشهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور و عضو شورای اجرایی WMO" با همراهی ساویز صحت کاشانی "رئیس مرکز آموزش منطقه ای سازمان هواشناسی کشور و عضو هیات علمی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو" در قالب هیات اعزامی از ایران در این نشست حضور دارند.

این نشست با حضور دبیر کل، اعضای هیات رئیسه، روسای اتحادیه های منطقه ای و اعضای شورای اجرایی سازمان هواشناسی جهانی از ۲۷ فوریه تا ۳ مارس ۲۰۲۳ (۸ تا ۱۲ اسفند ۱۴۰۱) در محل دائمی این سازمان در ژنو سوئیس برگزار می گردد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، در این نشست پنج روزه که تا جمعه ادامه دارد تمامی پیشنهادهای تخصصی هیات اعزامی در اسناد مربوط به سامانه های هشدار سریع و رخدادهای مخاطره آمیز در روزهای اول و دوم مورد تایید قرار گرفت.