شناسهٔ خبر: 128076 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

دستور وزیر راه و شهرسازی برای استفاده از تمام امکانات و خلاقیت برای سفری شاد و ایمن

بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در جمع مدیران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، دستور داد که تمام تلاش، امکانات، خلاقیت و نوآوری خود را به کار گیرند تا در ایام نوروز مردم سفری شاد و ایمن داشته باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شامگاه چهار شنبه  نشست هم اندیشی، برنامه ریزی و هماهنگی سفرهای نوروزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در محل این سازمان برگزار شد.

وزیر راه و شهرسازی در این نشست، با  اشاره به اهمیت نجات جان افراد و کاهش تلفات رانندگی و ایمنی تردد، به مدیران کل استان های سازمان راهداری دستور داد که تمام تلاش، امکانات، خلاقیت و نوآوری خود را به کار گیرند تا در ایام نوروز مردم سفری شاد و ایمن داشته باشند.

همچنین در این جلسه وزیر راه و شهرسازی بر موضوع نظارت بر مجتمع های بین راهی ،ساماندهی امداد خودروی جاده‌ای، هماهنگی برای حضور آتش نشانی‌ها در ۳۰ کیلومتری شهرها که طبق آمار پلیس راهور بیشترین تصادفات در این نقاط صورت می‌گیرد؛ تاکید کرد و گفت:  در برخی ورودی شهرها که بر اثر بارش‌ها اخیر دچار آسیب‌های جدی در رویه جاده شده است به سرعت ترمیم و بهسازی صورت گیرد.

بذرپاش به مسوولان سازمان راهداری دستور داد با بهره گیری از ظرفیت شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، به کیفیت آسفالت و خط کشی ها توجه بیشتر کنند.

وی یکی از اولویت های وزارت راه و شهرسازی را نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای دانست و بر استفاده از ظرفیت شرکت های داخلی تولید کننده خودروهای سنگین برای رفع کمبود در این حوزه تاکید کرد.

وزیر راه وشهرسازی سازمان راهداری را بزرگترین دستگاه خدمات رسان کشور دانست و از هیات عامل این سازمان خواست تا اقدامات تحولی در سال ۱۴۰۲ مد نظر قرار گیرد.

بذرپاش  با یادآوری حدیثی از امیرالمونین حضرت علی (ع) که فرمودند برخی فرصت ها مانند ابر می گذرند، بیان کرد: فرصت خدمت گذاری را که خداوند بر عهده شما گذاشته مغتنم بشمارید لذا با تلاش مضاعف می توانیم آسایش بیشتری را برای مردم فراهم کنیم .