شناسهٔ خبر: 128091 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خیران ۲ هزار میلیارد تومان برای ساماندهی حاشیه مشهد کمک می‌کنند

اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي فرماندار مشهد گفت: ۲ هزار میلیارد تومان برای ساماندهی حاشیه شهر مشهد به همت خیران و با اجرای طرحهای مربوطه پیش‌بینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، محسن داوری در نخستین نشست انتقال تجارب بازآفرینی کلانشهرهای کشور در مشهد افزود: تاکنون ۹۰۰ میلیارد تومان برای ساخت ۴۰ مدرسه و چهار مرکز بهداشتی و درمانی در حاشیه شهر مشهد توسط خیران هزینه شده است.

وی با بیان اینکه حضور اتباع خارجی در مشهد قابل توجه است، گفت: دستکم یک میلیون نفر اتباع خارجی هم اکنون در مشهد سکونت دارند و این در حالی است که طبق برخی آمار اکنون یک و نیم میلیون اتباع رسمی و غیر رسمی در مشهد زندگی می کنند.

فرماندار مشهد با بیان اینکه ساماندهی حاشیه این شهر از موضوعات اصلی خراسان رضوی و کشور است، افزود: امید است در دولت سیزدهم با اقدامات تحولی، حاشیه این کلانشهر ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه تثبیت، ساماندهی و توانمندسازی از برنامه ها اصلی در حاشیه شهر مشهد است، بیان کرد: برای ۱۲۸ روستا در حاشیه شهر مشهد، هفت هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که موضوع اصلی طرح ساماندهی هستند.

داوری با اشاره به اهمیت موضوع توانمندسازی در حاشیه شهر مشهد و اجرای ۲۰۴ طرح در این زمینه گفت: بدین منظور ستاد بازآفرینی ۷۰ طرح، دستگاههای اجرایی ۵۱ طرح، شهرداری مشهد ۶۹ طرح و نهادهای عمومی و خیران ۱۴ طرح را در حال اجرا دارند.

وی بر لزوم مدیریت و ساماندهی حاشیه شهر مشهد تاکید کرد.