شناسهٔ خبر: 128109 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حمل‌و نقل هوایی در هفته‌ای که گذشت؛

ابلاغ مصوبات نوروزی به فرودگاه‌های کشور/ افزایش پروازهای هفتگی تبریز_نجف/ یکپارچه‌سازی کنترل‌پذیرش مسافر در فرودگاه امام خمینی(ره)

مراسم تحویل ۴ هواپیماهای برجامی در مهرآباد ابلاغ مصوبات نوروزی به فرودگاه‌های کشور، افزایش پروازهای هفتگی تبریز_نجف، یکپارچه‌سازی کنترل‌پذیرش مسافر در فرودگاه امام خمینی(ره) و ارائه سند عملکردی رزمایش پدافند پرتوی حامی ۱۴۰۱ به مراجع داخلی و بین المللی،بخشی از مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل هوایی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اهم اخبار هفته گذشته به شرح زیر است:

زیرساخت فرودگاهی خراسان رضوی بر مدار توسعه

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی گفت: توسعه فرودگاه مشهد در بخش‌های مختلف ادامه دارد و در دولت سیزدهم نیز با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

یکپارچه‌سازی سیستم کنترل پذیرش مسافر در فرودگاه امام خمینی (ره)

طراحی، ساخت و پشتیبانی سیستم بومی مدیریت پذیرش مسافر از سوی متخصصین ایرانی انجام و با حضور وزیر راه و شهرسازی در فرودگاه امام خمینی (ره) افتتاح شد.

نصب چراغ‌های پاپی باند ۱۷ چپ فرودگاه زاهدان

مدیرکل فرودگاه های سیستان و بلوچستان از نصب چراغ های پاپی باند ۱۷ چپ فرودگاه بین المللی زاهدان خبر داد.

بازگشت ایرباس A۳۳۰ به چرخه پروازی هما

با تلاش متخصصان مهندسی و تعمیرات "هما"، ایرباس A۳۳۰  پس از  تعمیرات سنگین و بازبینی (بازرسی تعمیراتی S)  در تاریخ ۷ اسفند ماه ۱۴۰۱ به چرخه پرواز "هما" بازگشت.

مصوبات نوروزی به فرودگاه‌های کشور ابلاغ شد

معاون وزیر، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، با انتصاب علی رستمی به عنوان رئیس ستاد تسهیلات نوروزی، مصوبات این ستاد را برای اجرا در فرودگاه‌های سراسر کشور ابلاغ کرد

افزایش پروازهای هفتگی تبریز_نجف

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی اعلام کرد: پروازهای هفتگی مسیر نجف اشرف از فرودگاه تبریز افزایش می‌یابد که شرکت کاسپین پروازهای خود را در این مسیر آغاز می‌کند.

ساماندهی بلوار ورودی و خروجی فرودگاه کرمان

ساماندهی بلوار ورودی وخروجی فرودگاه بین المللی کرمان در قالب بهسازی و بازسازی رفوژ میانی و جداول طرفین بلوارها انجام شد.

ایجاد خط برق ۲۰کیلوولت در فرودگاه زاهدان/ نصب درهای ایمنی زمینی فرودگاه شهدای زابل

مدیرکل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان از خرید و نصب ترانس و ایجاد خط برق ۲۰ کیلوولت در فرودگاه زاهدان خبر داد و گفت: عملیات و اجرای پروژه تعویض درب‌های آشیانه ایستگاه آتش نشانی و هدایت زمینی در فرودگاه زابل با هدف ارتقاء امنیت و حفاظت از ماشین آلات آتش نشانی به اتمام رسید.

رزمایش پدافند پرتوی حامی ۱۴۰۱ سازمان هواپیمایی کشوری برگزار می‌شود/ صنعت هوانوردی کشور در جایگاه بالایی از منظر ایمنی و امنیت قرار دارد

جانشین رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در مدیریت بحران و پدافند غیرعامل از برگزاری رزمایش پدافند پرتوی حامی ۱۴۰۱ سازمان هواپیمایی کشوری در روز چهارشنبه ۱۰ اسفندماه جاری خبر داد.

رتبه نخست فرودگاه تبریز در کیفیت خدمات فرودگاهی

فرودگاه بین المللی تبریز رتبه نخست فرودگاه‌های کشور در طرح پایش کیفیت خدمات فرودگاهی در بهمن‌ماه را از آن خود کرد.

تداوم عملیات بهسازی در فرودگاه زاهدان

مدیرکل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان از تداوم عملیات بهسازی در فرودگاه زاهدان خبر داد و گفت: ساخت و نصب تابلوهای راهنما و نشانگر فرودگاه بین المللی زاهدان در حال انجام است.

ارائه سند عملکردی رزمایش پدافند پرتوی حامی ۱۴۰۱ به مراجع داخلی و بین المللی

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: سند عملکردی رزمایش پدافند پرتوی حامی ۱۴۰۱، به مراجع داخلی و بین المللی ارائه می‌شود.

انتظار حداقلی جهت پذیرش و رشد ۲۲ درصدی جابجایی مسافر و بار در فرودگاه تبریز

بر اساس معرفی فرودگاه‌های برتر در زیرشاخه های مختلف خدمات فرودگاهی که از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام شد، فرودگاه تبریز میان فرودگاه‌های کشور در بخش‌های " نحوه برخورد کارکنان"، "انتظار حداقلی جهت پذیرش" و "در دسترس بودن صندلی انتظار" رتبه اول کشور و در بخش های "کیفیت تحویل بار"، "تمیزی و نظافت نمازخانه ها"، "کیفیت بسته بندی بار" و "تمیزی و نظافت سرویس‌های بهداشتی" در رتبه های دوم و سوم فرودگاه‌های کشور قرار گرفته است.

تدوین طرح جامع توسعه فرودگاه‌های فسا و داراب

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس از تدوین طرح جامع توسعه فرودگاه‌های فسا و داراب خبر داد و گفت: طرح‌های جامع با بررسی وضع موجود، در قالب ۵ فصل تدوین می‌شود که مبنایی برای اجرای نظام‌مند پروژه ای توسعه ای خواهند بود.

افزایش ۶ پرواز فوق العاده در فرودگاه لارستان

مدیرکل فرودگاه لارستان اعلام کرد: فرودگاه بین‌المللی لارستان با افزایش ۶ پرواز فوق العاده درمسیرهای دبی_لار_دبی به استقبال نوروز ۱۴۰۲ می‌رود.

افزایش پروازهای شیراز- نجف-شیراز

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس از برقراری پرواز جدید هواپیمایی ساها در مسیر شیراز - نجف - شیراز از اسفندماه سال‌جاری خبر داد.

دوره عیب یابی و تعمیر و نگهداری خودروهای آتش‌نشانی در فرودگاه زاهدان برگزار شد

دوره عیب‌یابی و تعمیر و نگهداری خودروهای آتش‌نشانی در فرودگاه زاهدان با هدف افزایش توان تخصصی پرسنل آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما به میزبانی اداره کل فرودگاههای استان سیستان وبلوچستان برگزار شد.