شناسهٔ خبر: 128147 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه وشهرسازی:

اتصال استان بوشهر به شبکه ریلی کشور در حال انجام است

نشست شورای عالی استان ها با حضور وزیر راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی اتصال استان بوشهر به شبکه ریلی کشور را پروژه‌ای راهبردی دانست و گفت: فرآیند تحویل چهار قطعه از آن به پیمانکار در حال انجام است.

مهرداد بذرپاش روز جمعه در نشست شورای برنامه ریزی استان بوشهر که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، این پروژه با ۴۵۰ کیلومتر طول ریل گذاری بسیار سنگین و اعتبار مورد نیاز آن ۱.۲ میلیارد یورو است که از هر دو سوی بوشهر و شیراز تنها ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح ۲۴.۵ کیلومتر بزرگراه کریدور نوار ساحلی جنوب کشور در استان بوشهر گفت: این کریدور از سیستان و بلوچستان تا خوزستان یکهزار ۸۵۰ کیلومتر طول دارد که در استان بوشهر ۷۷ کیلومتر آن باقی‌مانده و امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم به بهره‌برداری برسد تا نیاز دیرینه کشور برای ایجاد این کریدور راهبردی جنوب کشور محقق شود.

بذرپاش بهره‌مندی از دریا را از فرصت‌های استان بوشهر دانست و با اشاره به افتتاح و اجرایی شدن طرح های بندری این استان، افزود: فعال شدن پایانه مسافری بین المللی بوشهر می‌تواند زمینه فعال شدن یک گردشگری بین المللی دریایی را در این استان فعال کند.

وی در ارتباط با مسکن ملی استان بوشهر نیز بیان کرد: این استان ۱۰ هزار و۳۸۰ متقاضی مسکن دارای شرایط چهارگانه تعریف شده دارد که تاکنون تخصیص پروژه به ۶ هزار ۱۸۱ نفر انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در این استان ۳۳۱ هکتار زمین برای ساخت مسکن تامین شده و بیش از ۹۰۰ هکتار زمین پیشنهادی نیز برای الحاق مشخص شده که ۴۰۰ هکتار آن در مجاورت شهر بوشهر است.

بذرپاش یادآور شد: فوندانسیون بیش از ۲ هزار و ۴۸۳ واحد نیز اجرا شده و آماده سازی باقیمانده واحدها نیز در تفاهم با بنیاد مسکن در حال انجام است.

وی اعلام کرد: در تفاهم با وزارت کشور، صدور پروانه نهایی این واحدهای مسکونی با هزینه کمتر و سریع تر انجام خواهد شد.