شناسهٔ خبر: 128155 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی خبر داد

تکمیل باند رفت قطعه اول بزرگراه خواجه-ورزقان با همکاری مجتمع مس سونگون

همکاری فی ما بین مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی از تکمیل باند رفت قطعه اول بزرگراه خواجه-ورزقان با همکاری مجتمع مس سونگون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان شرقی)؛ در این دیدار مدیر عامل مس سونگون ضمن تقدیر و تشکر از همکاریهای اداره راه و شهرسازی استان با اشاره به اینکه صنایع مس ایران در راستای برنامه‌ریزی استراتژیک در جهت توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی منطقه،در تکمیل اتمام باند رفت قطعه اول بزرگراه خواجه-ورزقان  را جزو اولویت‌های اصلی خود دانسته و با تأمین اعتبار مالی آن در به سرانجام رسیدن این پروژه، نقش کلیدی خود را در منطقه ایفا می‌کند.

وی افزود: این طرح ازجمله طرح‌های نیمه‌تمام استان بود که با پیگیری نمایندگان منطقه در مجلس و مسئولان دولتی و تامین منابع ملی از سوی شرکت ملی مس ایران و مجتمع مس سونگون پیشرفت خوبی داشته است که جا دارد از مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران واقعا از مدیران جهادی هستند تقدیر و تشکر کنم.

عباس زاده با اظهار اینکه تلفات جاده‌ای استان بالا بوده باید تلاش کنیم با احداث راه‌های جدید، سفر امن و مطمئن را برای مردم ممکن کنیم.

وی گفت: بهره برداری از این بزرگراه که موجب افزایش سرعت حمل و نقل، کاهش تصادفات و گسترش تعاملات اقتصادی منطقه شده است بارها مورد تقدیر مسئولان استانی و کشوری شده است.

در پایان این دیدارمدیر عامل مس سونگون در خصوص تامین مسکن  کارکنان  این مجموعه افزود: در راستای جهش نهضت ملی مسکن با  موقعیت و اراضی عالی برای این مجموعه در نظر گرفته شده است که طی تفاهم نامه ای بین مس سونگون و اداره راه و شهرسازی اقدامات خوب و مثبتی برداشته خواهد شد.

در ادامه  مدیر کل راه و شهرسازی در مورد تأمین زمین برای نهضت ملی مسکن گفت: در این طرح به واسطه ماده ۱۰ اراضی دولتی در اختیار سایر سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی باید در اختیار راه و شهرسازی قرار گیرد که ۱۳۴ هکتار با همکاری ادارات و نهادهای استانی به نام راه و شهرسازی سند زده شده و از طریق ماده ۹ نیز شش هزار هکتار زمین در دو ماه گذشته با تغییر نمایندگی از منابع طبیعی در اختیار راه و شهرسازی قرار گرفته و همچنان پیگیر شناسایی اراضی ذیل این دو ماده هستیم.