شناسهٔ خبر: 128158 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

به منظور حفظ ایمنی گردشگردی دریایی تأکید شد؛

ضرورت اخذ مجوز بهره‌برداری از اسکله‌های گردشگری در ایام تعطیلات نوروزی

اسکله معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به الزام بهره‌برداران اسکله‌های گردشگری به اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیربط قانونی، بر رعایت مقررات در حین بهره‌برداری از اسکله‌های گردشگری دریایی در تعطیلات نوروزی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صدراله بهرامی معاون مهندسی و عمران اداره کل  بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اعلام این خبر بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات سال جدید و پیش‌بینی استقبال هموطنان از جاذبه‌های گردشگری ساحلی و دریایی استان خوزستان، ضرورت دارد به منظور ارزیابی الزامات و ضوابط ایمنی اسکله‌ها و پیشگیری از حوادث احتمالی کلیه متقاضیان بهره‌برداری از اسکله، سازه‌های ساحلی و دریایی، در ایام باقیمانده تا پایان سال پیگیری لازم را به عمل آورند.

بهرامی افزود: بهره برداران می‌باید ضمن ارائه درخواست کتبی به این اداره کل نسبت به بارگذاری مدارک مورد نیاز جهت صدور مجوز بهره‌برداری از طریق درگاه ملی صدور مجوزهای کشور به نشانی mojavez.ir  ( برای بخش خصوصی) و درگاه سازمان بنادر و دریانوردی به نشانی sp.pmo.ir (برای بخش دولتی) اقدام نمایند.

به گزارش اداره کل  بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفتنی است بهره‌برداری بدون مجوز از اسکله و سازه‌های ساحلی و دریایی، غیرقانونی است و پیگرد قانونی دارد.