شناسهٔ خبر: 128186 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

دمای هوای استان فارس از منفی ۷ درجه تا ۳۰ درجه بالای صفر

سرما و گرما استان فارس طی شبانه‌روز گذشته از دمای منفی ۷.۷ درجه تا ۲۹.۲ درجه بالای صفر را در شهرستان‌های مختلف تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی گرم‌ترین و سردترین نقاط کشور طی شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

بر اساس داده‌های ثبت شده در ایستگاه‌های هواشناسی کشور، شهرستان بویین میاندشت در استان اصفهان با ثبت کمینه دمای منفی ۹.۷ درجه سردترین نقطه کشور طی شبانه‌روز گذشته شد.

شهرستان بِن واقع در استان چهارمحال و بختیاری نیز با کمینه دمای منفی ۸.۲ درجه از دیگر ایستگاه‌های سرد کشور بود.

از دیگر نقاط سرد کشور طی شبانه‌روز گذشته دشت نمدان واقع در شهرستان اقلید استان فارس بود که در سردترین حالت به دمای منفی ۷.۷ درجه رسید.

این شهرستان به علت کوهستانی بودن دارای زمستانی سرد است و به علت اختلاف ارتفاع زیاد آن از سطح دریا درجه حرارت در آن متغیر است، چنانچه در طول سال حداقل درجه حرارت به منفی ۲۲ درجه و حداکثر دما تا ۳۷ درجه بالای صفر نیز می‌رسد.

استان فارس در حالی یکی از سردترین مناطق کشور را طی ۲۴ ساعت گذشته در خود جای داده که در همین مدت دمای ۲۹.۲ درجه را در شهرستان لامرد به ثبت رسانده است. شهرستان لامرد درجنوبی‌ترین نقطه استان فارس واقع شده و دارای آب و هوای بسیار گرم و خشک است. پوشش گیاهی این منطقه ضعیف بوده و اغلب کهور، گز، نخل و خارشتر است.

شهرستان زرآباد واقع در سیستان و بلوچستان با ثبت دمای ۳۰.۴ درجه گرم‌ترین ایستگاه کشور طی شبانه‌روز گذشته شد.

زرآباد دارای یکی از دشت‌های حاصلخیز کرانه مکران بوده و به قلب تپنده در طرح توسعه سواحل مکران شهرت دارد.

این شهرستان به دلیل نزدیکی به دریا دارای آب و هوای گرم و مرطوب است. هوای این نقطه از ایران در زمستان گرم و بهاری ست در تابستان به دلیل وزش بادهای موسمی از سمت دریا «مونسون» معتدل است.

فرودگاه عسلویه استان بوشهر با بیشینه دمای ۲۹.۶ درجه و اهواز با بیشینه دمای ۲۹.۳ درجه در سیزدهم اسفندماه، از دیگر نقاط گرم کشور بودند.

استان تهران نیز در گرم‌ترین ساعات خود دمای ۲۲.۳درجه را در ورامین ثبت کرد و در سردترین حالت نیز به دمای منفی ۳.۱ درجه در فیروزکوه رسید.

سازمان هواشناسی ورود سامانه بارشی به کشور و بارش پراکنده باران در برخی استان‌ها از اواسط هفته جاری را پیش‌بینی کرده است.