شناسهٔ خبر: 128190 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس مرکز مدیریت راههای استان خبر داد؛

ثبت بیش از ۱۴ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان اردبیل

تردد جاده ای رئیس مرکز مدیریت راههای استان اردبیل گفت: بیش از ۱۴ میلیون تردد در مبادی ورودی و خروجی استان اردبیل به ثبت رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل ،امید نسیمی در بازدید از سامانه های هوشمند محور مغان با بیان اینکه ۸ درصد از کل تردد مربوط به وسایل نقلیه سنگین است گفت:میانگین سرعت متوسطه استان ۷۲ کیلومتر است که انتظار داریم رانندگان جهت حفظ سلامتی خود و سایر مترددین در جاده علاوه بر رعایت سرعت مطمئنه به علائم راهور در جاده نیز توجه کنند.

وی در۱۱ ماهه گذشته افزایش ۳۴ درصدی تردد را در محورهای مواصلاتی استان اردبیل یادآور شدو اظهار کرد:در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۱۰ میلیون تردددر مبادی ورودی و خروجی ثبت شده بودامسال رشد چشمگیری را نشان می دهد.

رئیس مرکز مدیریت راههای استان اردبیل با اشاره به اینکه در۱۱ ماهه گذشته ۷میلیون و۱۰۳ هزار و۵۸۴ تردد در مبادی ورودی و ۶ میلیون و ۹۳۰ هزار و۷۳۲۵۰۷ تردد نیز در مبادی خروجی استان به ثبت رسیده تصریح کرد:افزایش ۳۴ درصدی تردد را هم درمبادی ورودی و هم درمبادی خروجی استان شاهد هستیم.

نسیمی محورهای اردبیل-آستارا و بالعکس،اردبیل-نیر وبالعکس و اردبیل-مغان بالعکس را دارای محورهای پرتردد استان برشمرد و اظهار کرد:در ۱۱ ماهه گذشته ۱۱ میلیون و۷۵۷ هزار و۹۸۰ تردد در محور اردبیل-آستارا ،۱۱ میلیون و ۲۱۶ هزار و۹۶۵ تردد در محور اردبیل-نیر وبالعکس و ۸ میلیون و۲۲ هزار و۱۴۲ تردد نیز در محور اردبیل-مغان و بالعکس به ثبت رسیده است.

 رئیس مرکز مدیریت راههای استان اردبیل از فعالیت  ۷۴ دستگاه تردد شمار برخط ،۵۴ سامانه ثبت تخلفات سرعت و۴۱ دوربین نظارت تصویری در محورهای استان اردبیل خبرداد و از مردم خواست قبل ازسفر جهت اطلاع از آخرین وضعیت جوی وترافیکی استان با سامانه ۱۴۱ اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل تماس بگیرند.