شناسهٔ خبر: 128224 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در گفتگوی تلفنی وزیر راه و شهرسازی با خبر ۱۴ سیما مطرح شد؛‌

آماده باش ۱۲۶۰۰ راهدار برای سفرهای نوروزی

بذرپاش تلفن وزیر راه وشهرسازی گفت : دارای محدودیت در تعداد قطار هستیم و لی با رایزنی های صورت گرفته با شرکت های حمل و نقل ریلی از آنها درخواست کردیم تا ۱۵درصد  ظرفیت مسافر را برای جابجایی به مقصد مشهد افزایش دهند.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبر ساعت ۱۴ شبکه یک سیما ضمن تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان با تقسیم بندی عوامل دخیل در  تصادف جاده ای اظهار کرد :  خطای انسانی ، کیفیت خودرو و جاده ها  مهمترین عوامل دخیل در سوانح رانندگی هستند. بخش مربوط به جاده ها که تحت عنوان نقاط خطرپذیر و پرحادثه یاد می شود با دو روش قابل احصا بوده، نخست تعداد فراوانی تصادفات در نقطه ای که حادثه در آنجا رخ می دهد که بعداز تایید کارشناسان سازمان راهداری و با توافق پلیس راهور قطعی  و به استان ابلاغ می شود دوم اینکه کارشناسان سازمان راهداری در بازدیدهای دوره ای به حادثه خیز بودن آن به یقین برسند. 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه براساس هدفگذاری انجام شده ۳۵۰ نقطه پرخطرتا پایان سال رفع خواهد شد افزود: برخی از نقاط مذکور نیازمند اصلاح گذر، زیرگذر و ترافیکی و برخی دیگر با آشکارسازی قابل رفع بود که به لطف خدا امروز بعد از مرتفع شدن این خطرات، تقدیم مردم عزیز کشورمان شد.

عضوکابینه دولت سیزدهم با تاکید بر توافقات صورت گرفته با پلیس جهت اصلاح و رفع ۸۸۷ نقطه حادثه خیز و ابلاغ آن به سازمان راهداری تصریح کرد: با توافق صورت گرفته تاکید براین شد که این نقاط حادثه خیز تا پایان دولت سیزدهم رفع شوند.

وی با بیان اینکه از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه آغاز سفرهای نوروزی خواهد بود یادآورشد: حدود۱۲هزار و ۶۰۰ راهدار، ۱۲هزار ماشین آلات راهداری مشغول خدمت رسانی به مردم خواهند بود. همچنین از ناوگان حمل و نقل جاده ای که صبورانه کنار مردم هستند تشکر و قدردانی می کنم. امیدواریم نوروزی به یادماندنی را برای هم وطنان رقم بزنیم .