شناسهٔ خبر: 128227 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پاکسازی و زیباسازی حریم راه‌های مازندران در آستانه نوروز

مازندران معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران گفت: با توجه به در پیش بودن ایام نوروز و در راستای تاکید استاندار مازندران ، عملیات پاکسازی و زیبا سازی حریم راه های این استان در دستور کار راهداران قرار گرفت و با پاکسازی حریم راهها جاده های استان زیباتر می شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران ، محسن محمد نژاد اظهارداشت: به منظور در پیش بودن بهار طبیعت و ایام نوروز و همچنین امنیت حریم راه ها و سامان دهی محورهای استان ، طرح ضربتی پاکسازی و زیبا سازی حریم راه ها در قالب اکیپ ویژه راهداری شامل (سرپرست اکیپ ، پنج نیرو راهدار ، یک دستگاه گریدر ، یک دستگاه بلدوزر ، دو دستگاه کامیون ، یک دستگاه لودر ، یک دستگاه بیل مکانیکی و بکهو ) در دستور کار راهداران این اداره کل قرار گرفت.

محمدنژاد تاکید کرد : پاکسازی و زیباسازی حریم راه ها می تواند نقش بسیار مهمی درامنیت جاده ها و کاهش تصادفات و سوانح رانندگی ایفاء نماید.

وی خاطر نشان ساخت : راهداران پر تلاش این اداره کل بر اساس ماده 7 آیین نامه حریم راهها مبنی بر ریختن زباله ، نخاله ، مصالح ساختمانی روغن موتور و نظایر آن و یا نصب و استقرار تابلو یا هر شی دیگر در راه ها و حریم قانونی آنها در داخل و خارج محدوده ی قانونی شهر ها و همچنین هرگونه عملیات که موجب اخلال در امر تردد وسایل نقلیه می شود و نیز ایجاد راه دسترسی ممنوع می باشد ، اقدام به جمع آوری موارد ذکر شده و انجام وظایف قانونی خود می نمایند.

معاون  راهداری عنوان کرد: زیباسازی و پاکسازی حریم راهها نیاز به یک فرهنگ سازی وسیع در سطح جامعه داشته و همه آحاد مردم باید نسبت به این مهم خود را مسئول بدانند.