شناسهٔ خبر: 128229 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار البرز:

البرز ۲۰ درصد بار ترافیکی کشور را به دوش می‌کشد

استاندار البرز استاندار البرز با بیان اینکه ۲۰ درصد ترافیک کشور در آزادراه تهران - کرج است، گفت: به طور متوسط روزانه ۳۰۰ هزار خودرو بین تهران و کرج تردد دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(البرز)، مجتبی عبداللهی، صبح شنبه، ۱۳ اسفندماه در مراسم بهره برداری از ۳۵۰ پروژه اصلاح، ایمن سازی و رفع نقاط پر تصادف راه‌های کشور و افتتاح کنارگذر پل فردیس که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: دولت مردمی ایران قوی، تلاش‌های گسترده‌ای در راستای توسعه، ایمن‌سازی و بازگشایی گره‌های ترافیکی کشور داشته و با اشراف به مسائل استان البرز، نظارت و پیگیری خاصی برای پیشبرد پروژه‌ها دارد.

وی افزود: با عزم و اراده‌ای که در دولت مردمی سیزدهم و نیز وزارت راه و شهرسازی برای کسب رضایتمندی و آسایش مردم شکل گرفته، امید است که توسعه و رفع مشکلات راه‌های البرز تسریع شود.

این مسئول بیان کرد: آزادراه تهران - کرج - قزوین ۲۰ درصد از بار ترافیک کشور را به دوش می‌کشد و بارها مورد تعریض و اجرای عملیات مسکن وار قرار گرفته است ولی اکنون بر این باور هستیم که باید اقدام بزرگ‌تری شکل گیرد.

استاندار البرز گفت: اتوبان شهید سلیمانی در امتداد ادامه آزادراه شهید همت در استان که ۸۷ درصد پیشرفت دارد، در صورت توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی و تأمین اعتبار در دهه مبارک فجر ۱۴۰۲ مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

استاندار البرز با بیان اینکه روزانه به صورت میانگین ۳۰۰ هزار خودرو در اتوبان تهران - کرج تردد دارند، گفت: ضرورت دارد نگاه ویژه ملی و به طور خاص از وزارت راه و شهرسازی به این آزادراه معطوف شود.

وی افزود: اکنون در کنار کنارگذر شمالی کرج، برای برون‌رفت از ترافیک‌های این آزادراه، آزادراه جنونی کرج نیز طراحی شده و می‌توان اتوبان فعلی را نیز به صورت دو طبقه برای تردد مردم کشور مهیا کرد.

عبداللهی گفت: با عزم و اراده‌ای که در دولت مردمی سیزدهم و نیز وزارت راه و شهرسازی برای کسب رضایتمندی و آسایش مردم شکل گرفته، امید است که توسعه و رفع مشکلات راه‌های البرز تسریع شود.