شناسهٔ خبر: 128230 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران اعلام کرد؛

بسیج همه امکانات و آماده باش کامل راهداران برای استقبال از نوروز

مازندران مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران اظهار داشت: با بسیج کلیه امکانات و آماده باش کامل راهداران به استقبال نوروز ۱۴۰۲ می رویم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران ،حسن جهانیان عنوان کرد: ۳۶ اکیپ راهداری با ۳۰۰ راهدار در سطح محورهای مواصلاتی استان در ایام نوروز با هدف برقراری ترافیک روان و ایمن، گشتهای ویژه نوروزی (مجهز به سامانه gps )را در سطح چهار محور ارتباطی و شریانی خود شامل محورهای هراز ، سوادکوه ، کندوان و ساری _ کیاسر اعزام می کنیم.

جهانیان خاطر نشان ساخت : به منظور ارتقاء سطح ایمنی ؛ نظارت و کنترل در سطح محورهای استان و همچنین انجام به موقع و سریع در عملیات راهداری فعالیتهای گسترده ای را برای تعطیلات نوروزی در دست اجرا دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران  در خصوص بخشی از اقدامات ایمن سازی محورهای استان توسط این اداره کل برای ایام نوروز اظهار داشت: اجرای روکش آسفالت ، پاکسازی و زیبا سازی حریم راهها ، نصب نیوجرسی ، تقویت و نصب انواع تابلو و علائم ایمنی ،نصب تابلو های فلورسنتی جهت آشکار سازی نقاط پر حادثه  ، نصب دوربین های نظارت تصویری ،بهبود وضعیت حفاظ ها و نگهداری روشنایی محورها ، ایمن سازی و ساماندهی نقاط پرحادثه ، خط کشی و لکه گیری ، شستشو و ترمیم علائم از جمله فعالیت هایی است که به طور گسترده توسط راهداران پرتلاش در حال انجام است.

وی از اجرای ساماندهی علائم و تجهیزات ایمنی از اوایل اسفند نیز در سطح محورهای استان خبر داد و افزود : این برنامه شامل بازنگری وضعیت موجود علائم – روشنایی – حفاظ و سایر تجهیزات ایمنی منصوبه در راههای استان – بهبود وضعیت موجود حفاظ کنار جاده – برداشت علائم زائد و اضافی است.

جهانیان در ادامه به فعالیتهای تبلیغی و فرهنگی این اداره کل در طول ایام اشاره و تصریح کرد: فضاسازی تبلیغی با نصب بنر بر روی بیلبوردهای جاده ای و شهری و پل های عابر پیاده ، اجرای پویش همراهان سفر ایمن در ۴ محور استان ،ارسال پیامک تبریک ، تهیه و نشر موشن گرافی و کلیپ های مرتبط به صورت روزانه ، طراحی و انتشار عکس نوشته با هدف آشنا سازی مردم با خدمات راهداران در شبکه های اجتماعی از دیگر برنامه های اجرایی این اداره کل است.