شناسهٔ خبر: 128245 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با سراسر کشور و حضور ویدئو کنفرانسی وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛

بهره‌برداری از ۳۷ پروژه رفع نقاط پرحادثه و پرتصادف در جاده‌های استان مرکزی

استان مرکزی ۳۷ پروژه مهم رفع نقاط حادثه‌خیز و پرتصادف استان مرکزی بصورت همزمان با بهره‌برداری از ۳۵۰ طرح اصلاح، ایمن سازی و رفع نقاط پرتصادف راه‌های کشور افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، آیین بهره‌برداری از ۳۵۰ طرح اصلاح، ایمن‌سازی و رفع نقاط پر تصادف راه‌های کشور روز شنبه همزمان با ولادت حضرت علی اکبر (ع) و از طریق ویدئو کنفرانس با حضور وزیر راه و شهرسازی و دیگر مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در حاشیه بهره‌برداری از این طرح‌ها گفت: ۳۷ مورد از طرح‌های ایمن سازی نقاط پرتصادف کشور در استان مرکزی بود که برای رفع و ایمن سازی آن ها یک‌ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار با هدف کاهش تصادفات جاده‌ای هزینه شده است.

وی افزود: ایمن‌سازی بخشی از نقاط حادثه‌خیز استان به صورت پیمانی و بخش دیگر به صورت امانی و با استفاده از ظرفیت ماشین آلات راهداری و تجهیزات در اختیار انجام شده است.

جهانی با بیان اینکه، اقدامات قابل توجهی در استان مرکزی برای رفع نقاط پرحادثه در حال انجام است، گفت: بر اساس تاکید رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و استاندار مرکزی، از ابتدای سال‌جاری تاکنون با بهره‌گیری از توان و ظرفیت ماشین‌آلات این اداره‌کل، ۱۰۰ نقطه مستعد حادثه در محورهای ارتباطی شناسایی و توسط ادارات تابعه شهرستانها ایمن سازی شده است.

مدیرکل راهدادی و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه داد: اقدامات ویژه‌ای بصورت جهادی برای رفع ۳۲ نقطه حادثه خیز مصوب سال ۱۳۹۵ بعمل آمده است که در همین راستا میتوان به رفع کامل ۲۹ نقطه از آن اشاره کرد.

جهانی اظهار داشت: از سه نقطه باقیمانده، یک مورد آن در بهار سال آینده ( زیرگذر کردیجان) افتتاح می‌شود و دو نقطه دیگر نیز توسط اداره‌ کل راه و شهرسازی استان در حال ساخت است که امیدواریم تا پایان سال آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی گفت: نقاط حادثه‌خیز زیرگذر راه آهن پرندک، زیرگذر شهید مهدی و تعریض جاده نراق - مشهد اردهال، اجرای واریانت روستای میان رودان و ایمن سازی قوس‌های خطرناک محور گلدشت - آشیانه از دیگر نقاط پرتصادفی بود که نسبت به اصلاح آنها اقدامات لازم انجام شده است.

حمل چهار درصد از بار کشور از مبدأ استان مرکزی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به اینکه، استان مرکزی به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی کشور مطرح است، گفت: دو درصد از راه‌های کشور در این استان واقع است و حدود چهار درصد از بار کشور از طریق استان مرکزی توزیع می‌شود که این نشان از اهمیت حمل و نقل و بار در این منطقه است.

وی افزود: پس از تهران و البرز، استان مرکزی به لحاظ ترافیک، سومین استان مهم کشور در جاده‌های ارتباطی محسوب می‌شود که حدود ۲۵ درصد ترافیک آن به صورت سنگین است بطوریکه در برخی از محورهای استان مانند ساوه-سلفچگان، دلیجان-اصفهان و دلیجان-سلفچگان تردد وسایل نقلیه سنگین از ۶۰ درصد نیز عبور می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اضافه کرد: طول راه‌های استان، ۶ هزار و ۴۵۰ کیلومتر است که حدود یک‌هزار و ۸۰۰ کیلومتر آن، آزادراه و راه‌های اصلی و حدود چهار هزار و ۶۵۰ کیلومتر دیگر راه‌های روستایی است.

در این مراسم علی اکبر اسدی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی، حمید انعامی مدیرکل راه و شهرسازی استان، روسای پلیس راه و راهور استان مرکزی، اعضای شورای کلانشهر اراک و جمعی از مدیران استانی نیز حضور داشتند.