شناسهٔ خبر: 128277 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سامانه خدمات رفاهی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان راه اندازی شد

گیلان-دیدار مدیرکل راه وشهرسازی با اعضای هیات مدیره نظام مهندسی در دیدار مدیرکل راه و شهرسازی گیلان و اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان، از سامانه خدمات رفاهی سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (گیلان)،در دیدار مدیرکل راه و شهرسازی گیلان و اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان، از سامانه خدمات رفاهی سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان رونمایی شد.

در این دیدار که هادی رحمانی مدیر کل راه وشهرسازی گیلان، حمیدرضا شعبانی رئیس سازمان به همراه اعضای اصلی و علی البدل هیئت مدیره، بازرسان سازمان و رئیس شورای انتظامی و قائم مقام مدیرکل راه و شهرسازی در طرح نهضت ملی مسکن حضور داشتند، راهکارهای لازم برای آگاهی افزایی به مهندسان و کاهش پرونده های ارسالی به شورای انتظامی سازمان به منظور حفظ شان مهندسان عضو سازمان ارائه شد و پیشنهاد ایجاد شعبه قضایی تخصصی برای دعاوی فنی مطروحه علیه مهندسان در دادگاه ها مطرح شد.

در این جلسه به واقعی شدن حق الزحمه خدمات مهندسی به موازات افزایش تعرفه مربوط و در صورت امکان، اعمال تعرفه جدید سالانه به صورت علی الحساب در ابتدای هر سال و افزایش خدمات رفاهی و ورزشی برای مهندسان عضو سازمان تاکید شد.

همچنین مقرر شد، مشکلات موجود در سامانه سپامک که منجر به طولانی شدن صدور و تمدید پروانه اشتغال و ... برای اعضا که موجب نارضایتی آنها شده است برطرف گردد.
درخواست افزایش ظرفیت طراحی برای رشته های معماری، برق و مکانیک در پایان سال جاری (با توجه به آمار موجود از ظرفیت باقیمانده هر رشته) از دیگر موضوعات مطروحه در این جلسه بود.

به منظور تشویق مهندسان به ساخت و ساز و بهره مندی از تسهیلات ویژه، پیشنهاد شد طرح حمایتی مسکن برای مهندسانی که برای اولین بار اقدام به ساخت و ساز شخصی می کنند، مورد بررسی قرار گیرد.

از دیگر موارد مورد بحث در جلسه مذکور می توان به پیگیری مشکلات مربوط به سامانه سیماک، رفع مشکل محدود شدن منابع درآمدی سازمان، نقش کمیته منظر و سیمای شهری، پیگیری موضوع تعارض منافع و پیگیری وضعیت زمین رفاهی که از طرف اداره کل راه و شهرسازی جهت احداث مجتمع تفریحی ورزشی برای اعضا به سازمان واگذار شده بود نام برد.

گفتنی است در این جلسه، از سامانه خدمات رفاهی سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان رونمایی شد.

در پایان رحمانی مدیرکل راه و شهرسازی گیلان و هیات همراه از واحدهای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان بازدید کردند.