شناسهٔ خبر: 128293 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کمیته حمل‌ونقل چهارمحال و بختیاری آماده اجرای طرح نوروزی می‌شود

کمیته حمل‌ونقل چهارمحال و بختیاری آماده اجرای طرح نوروزی می‌شود. به گفته معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، ۴۲ اکیپ راهداری و ۴۵۰ نیروی راهدار، همچنین ناوگان عمومی حمل و نقل در سفرهای نوروزی به صورت آماده باش کامل در مسیرهای استان چهارمحال بختیاری به عموم مردم و مسافرین عزیز خدمت رسانی خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری حسین مالکی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: کمیته حمل‌ونقل و سوخت استان در حال آماده‌سازی بخش‌های مختلف به منظور اجرای طرح نوروزی و استقبال از مسافران است.

مالکی افزود: با توجه به پیش‌بینی آغاز بارش‌ها از نیمه دوم اسفند و ادامه آن تا نیمه اول فروردین، تمامی نیروهای راهداری استان به همراه امکانات موجود در این مدت در آماده‌باش هستند.

مالکی در نشست کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد سفرهای نوروزی چهارمحال و بختیاری که با حضور اعضا این کمیته در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برگزار شد افزود: ۴۲ گروه راهداری چهارمحال و بختیاری با مجموع ۴۵۰ نیروی انسانی در مدت اجرای طرح نوروزی به مسافران و رانندگان خدمت‌رسانی می‌کنند وحدود ۱۷۰ دستگاه اتوبوس،۹۰۶ دستگاه سواری و ۶۰ ۱دستگاه مینی‌بوس نیز در مدت اجرای این طرح در خدمت مردم و مسافران خواهند بود.

وی با اشاره به هماهنگی انجام شده با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چهارمحال و بختیاری برای تأمین به موقع سوخت ناوگان مسافربری و باربری در تعطیلات نوروزی، تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز تمهیدات لازم را برای تهیه روغن و لاستیک ناوگان در نظر گرفته است.

مالکی زمان‌بندی فعالیت مراکز معاینه فنی استان و هماهنگی با بانک‌ها و مراکز مرتبط برای صدور کارت سلامت و صورت‌وضعیت در تعطیلات نوروزی را از دیگر برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای بهبود عملکرد ناوگان حمل‌ونقل عمومی در این مدت بیان کرد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یادآور شد: در این مدت ۲ دستگاه جرثقیل نیز در محور بروجن به لردگان و لردگان به خوزستان به عنوان محورهای پرتردد نورزی استان مستقر خواهند شد تا در صورت بروز حادثه، امکان امدادرسانی در کمترین زمان مهیا باشد.

مالکی در ادامه به تشدید نظارت‌ها بر ناوگان حمل‌ونقل عمومی و پایانه‌های مسافربری در طرح نوروزی اشاره کرد و گفت: با همکاری شهرداری‌ها، علاوه بر نظافت مستمر پایانه‌ها، برنامه ساماندهی دست‌فروش‌ها و رفع موانع در اطراف این مکان‌ها نیز به‌صورت ویژه انجام خواهد شد.

وی همچنین با تأکید بر لزوم ایمن‌سازی مسیرهای پرتردد در نوروز ۱۴۰۲ و کاهش احتمال بروز تصادفات جاده‌ای، اضافه کرد: با مهیا شدن شرایط آب و هوایی و افزایش دما، عملیات لکه‌گیری و خط ‌کشی جاده‌های استان و آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌شود و تلاش خواهد شد با پاک‌سازی حاشیه راه‌ها و تعمیر گاردریل‌ها و تابلوهای آسیب‌دیده، سطح منظر و مبلمان محورهای مواصلاتی ارتقا یابد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره به اینکه برخی از محورهای مواصلاتی استان همچنان تحت تأثیر انباشت برف در ارتفاعات و حاشیه‌ها قرار دارد، یادآور شد: با نزدیک شدن به فصل بهار و افزایش دما احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و ریزش کوه نیز وجود دارد که از رانندگان و مسافران نوروزی درخواست می‌شود با برقراری تماس با سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت محورها در این ایام آگاه شوند.

در حال حاضر چهارمحال و بختیاری دارای ۳۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۳۲ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ راه فرعی و ۲ هزار و ۳۷۲ کیلومتر راه روستایی است.