شناسهٔ خبر: 128306 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل هواشناسی استان پیش‌بینی کرد؛

بارش‌های شدید باران در فارس طی دو هفته ابتدایی سال جدید/رشد ۲۶ درصدی میانگین بارش‌ها

رگبار مدیر کل هواشناسی استان فارس گفت: انتظار می‌رود دو هفته آغازین سال ۱۴۰۲ شاهد بارش‌های فراوان در بیشتر مناطق به ویژه مناطق مرکزی و جنوب استان باشیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مسعود حقیقت مدیر کل هواشناسی استان فارس در سی و یکمین جلسه مدیران پاسخگو، به تشریح وضعیت آب و هوای استان طی هفته‌های پایانی سال جاری و ایام نوروز پرداخت.

وی با اشاره به پیش‌بینی احتمال وقوع بارش‌های شدید و رگباری برای روزهای پایانی امسال، میزان بارش‌ها تاکنون را بیش از میانگین بلند مدت و سالانه دانست، اما تاکید کرد که این بارندگی‌ها به معنای پایان خشکسالی نیست.

مدیر کل هواشناسی استان فارس با اشاره به وجود ۲۳۶ ایستگاه سنجش بارندگی و راه اندازی و تجهیز ۱۱ ایستگاه هواشناسی در فارس گفت: در حال حاظر فارس دارای یک شبکه قدرتمند انواع شبکه‌های هواشناسی بوده و با برخورداری از ایستگاه‌های متنوع هواشناسی در رتبه نخست کشور قرار دارد.

به گزارش سازمان هواشناسی، حقیقت میانگین بارش استان را ۲۱۹ میلی متر اعلام و ضمن بیان اینکه این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد رشد داشته است، گفت: بررسی بارش بلند مدت نیز حکایت از رشد ۲۳ درصدی دارد.