شناسهٔ خبر: 128312 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل خبر داد؛

اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های مازندران

مازندران معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران از اجرای ۱۱۰ برنامه ایمن سازی آموزشی در مدارس حاشیه راه‌های استان تا پایان سال تحصیلی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران ،ابوالفضل صفری از اجرای ۱۱۰ برنامه ایمن سازی آموزشی  در مدارس حاشیه راه‌های استان خبر داد و اظهار کرد: این طرح با هدف ارتقای دانش ترافیکی دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها و به منظور جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی، با ارائه آموزش‌های ترافیکی به دانش آموزان و ایمن‌سازی فیزیکی محوطه و اطراف مدارس اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه مدرسه منشأ بسیاری از عادات و رفتارها در دوره کودکی است که در بزرگسالی تکامل و بروز پیدا می‌کند، افزود: اجرای برنامه‌های ایمن سازی مدارس در حاشیه راه‌ها فرصت مناسبی برای بسترسازی زیرساخت‌های اصولی در جامعه است که در آینده تأثیرات خود را در زمینه ایمنی کلی حمل و نقل جاده‌ای نشان خواهد داد.

معاون حمل و نقل بیان کرد: به همین منظور هرساله تعدادی از مدارس حاشیه راه‌های استان انتخاب و برحسب اولویت‌بندی، عملیات آموزش و توزیع اقلام کمک آموزشی شامل بازی و سرگرمی با محتوای ترافیکی به مدارس اهدا می‌شود و همچنین ایمن‌سازی فیزیکی در محدوده مدارس با اجرای هاشور و نقوش و نصب علائم اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این اداره‌کل در نظر دارد برای سال جاری هر ماه این طرح را در ده مدرسه اولویت‌دار اجرا کند، گفت: طرح ارتقای ایمنی در مدارس حاشیه راه‌های استان برگزار شد.