شناسهٔ خبر: 128319 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان خبر داد؛

ایجاد ۶ هزار و۸۰۰ عدد دپوی خاکی در دماغه ها ونقاط پر برخورد راه‌های استان اردبیل

نصب بیش از 2500  تابلو و علائم ایمنی در جاده‌های مرکز استان معاون راهداری استان اردبیل گفت: ۶ هزار و۸۰۰ عدد دپوی خاکی در دماغه ها و نقاط پر برخورد راه‌های استان اردبیل ایجاد شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، آیدین هاشمی در بازدید از محوراردبیل –مغان با بیان اینکه در ۱۱ ماهه گذشته ۹۰۰ عدد استوانه ایمنی در دماغه های پربرخورد استان نصب شده گفت: در مدت یاد شده ۳۰۰ عدد از رمپ های ورودی و خروجی نیز ایمن سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه هزار و۷۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان اردبیل در۱۱ ماهه گذشته خط کشی شده تصریح کرد:در مدت یاد شده ۲۷۳ هزار متر از شیب شیروانی راهها توسط راهداران پرتلاش استان اصلاح شده است.

معاون راهداری استان اردبیل در این مدت رفع افتادگی ۲ هزار و۶۰۰ کیلومتر از افتادگی شانه راه را در استان یادآور شدو اظهار کرد:۱۸۵ کیلومتر از سیستم روشنایی موجود راه وتونل بطور مستمر توسط راهداران نگهداری شده است.

هاشمی از تسطیح ۸هزار و۶۰۰ کیلومتر از حریم راه استان در ۱۱ ماهه گذشته خبرداد و خاطرنشان شد:در این مدت راهداران بیش از۳۰۰ عدد از راههای دسترسی غیرمجاز را انسداد کرده اند.

وی در جهت آگاهی دهی به رانندگان و ملزم کردن آنها به رعایت قوانین راهور تهیه ونصب ۲ هزار و۸۰۰ مترمربع تابلوهای اطلاعاتی را در راههای استان اردبیل یادآور شدو ادامه داد:در ۱۱ ماهه گذشته ۸ هزار عدد تابلوهای الزامی نیز در راه های استان نصب شده است.

معاون راهداری استان اردبیل افزود:در مدت یاد شده راهداران هزار و۶۰۰ عدد سرعتکاه آسفالتی،پلاستیکی و مجازی در سطح جاده های استان تهیه، اصلاح و نصب کرده اند.

هاشمی نصب ۳ هزار و۹۰۰ متر حفاظ در پرتگاهها و آبروها، تهیه و نصب ۲هزار و۸۰۰ عدد بازتاب ایمنی،ارتقائ هزار و۵۰۰ متر نیوجرسی،تعمیر ۴هزار شاخه گاردریل آسیب دیده،شستشوی ۱۳۵ هزار عدد علائم، تهیه و نصب ۲۰ عدد چراغ های چشمک زن و پلیسی، رنگ آمیزی ۳هزار و۸۰۰ عدد از پایه تابلو و علائم و رنگ آمیزی ۱۴۰ عدد از پایه روشنایی را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۱۱ ماهه گذشته برشمرد.