شناسهٔ خبر: 128412 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان مطرح کرد؛

بسته ۱۹ بندی تشویقی راه حلی برای کاهش قیمت مسکن

اسدالهی مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: در شرایطی که بیشتر شهرهای کشور درگیر سه معضل گسترش بافت های فرسوده حاشیه نشین و سکونتگاه های غیر رسمی است مسئله گرانی مسکن بیش از پیش جامعه را به سمت این سکونتگاه ها سوق می دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( همدان) ، ایوب اسدالهی مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان بیان کرد: قطعا تبدیل بافت های فرسوده به امکان استقرار اقشار مختلف مردم در این مکان ها علاوه بر کمک به ساماندهی این مناطق، آرامش را به بازار مسکن باز می گرداند و اهرم مناسبی برای مقابله با حاشیه نشینی و جلوگیری از رشد سکونتگاه های غیر رسمی است.

وی در ادامه اظهار داشت: آبان ماه امسال بیشتر سیاست ها و ضوابط تشویقی کالبدی متضمن نوسازی محله ای در بافت های فرسوده به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی رسید و ۲۳ بهمن ماه بسته ۱۹ بندی از سوی وزیر راه و شهرسازی به استانها ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: تسهیل در تامین پارکینگ ، تسهیل شرایط توده و نما، اعطای یک یا دو طبقه تشویقی و ایجاد کاربری انتفاعی در طبقه همکف به منظور حمایت از کسب و کارهای خانگی با تامین شرایطی از جمله این مشوق هاست که جذابیت سرمایه گذاری در بافت ها را بالا می برد .

اسدالهی در پایان خاطرنشان کرد: طبق این مشوق ها امکان نوسازی خانه های کمتر از ۵۰ مترمربع به شرط رعایت ضوابط شهرسازی و معماری وجود دارد.