شناسهٔ خبر: 128484 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره راهداری وحمل ونقل جاده‌ای شهرستان ارومیه اعلام کرد؛

ایمن سازی ۲۲ نقطه حادثه خیز در حوزه استحفاظی شهرستان ارومیه

2021_04_05_15_03_IMG_0847.jpg سرپرست اداره راهداری وحمل ونقل جاده‌ای شهرستان ارومیه از ایمن سازی ۲۲ نقطه از نقاط حادثه خیز شهرستان ارومیه در طول سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، بصیر صادق پور سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ارومیه ایمن سازی جاده‌ها را کلید طلایی توسعه عنوان کرد و افزود: جاده‌ها بعنوان یکی از ارکان مهم حمل و نقل نقش مهمی در توسعه دارد و در این میان ایمن بودن راه مقوله مهمی است که باید بیش از پیش مورد توجه و بحث کارشناسی قرار گیرد. در همین راستا و توجه به این مهم، ایمن سازی در شهرستان ارومیه در چندین بخش مورد بحث و توجه کارشناسی قرار گرفته است.

صادق پور گفت: ایمن سازی محور ارومیه-سلماس در دو نقطه حادثه خیز  شامل عملیات شانه سازی ،تسطیح و رگلاژ  پیچ پرحادثه سیلو و هم چنین احداث رمپ تقاطع جاده قرمزی یول محور ارومیه سلماس از اقدامات بارز راهداران در این حوزه بوده است.

وی افزود:از ابتدای سال جاری تاکنون ایمن سازی ۲۲ مورد از نقاط پرحادثه در محورهای  مهاباد ، سلماس، شهید کلانتری، سرو و محور اشنویه اجرا شده است.

صادق پور ادامه داد: اصلاح ،تعمیر و رنگ آمیزی ۳۶۰  عدد تابلو شامل تابلوهای مسیرنما، انتظامی، اخطاری، هدایت مسیر و کیلومتر شمار،محدودیت سرعت و ... در محورهای مهاباد،سرو ،سلماس،اشنویه،امام زاده بخشی از اقدامات این حوزه بوده است.

وی یکی از کارهای مهم در موضوع ایمن سازی را خط کشی محورهای ارتباطی دانست و افزود:اجرای ۴۷۰کیلومتر خط کشی در محورهای اصلی ،فرعی و روستایی از جمله اقدامات راهداران در محورها  است که اجرای این عملیات موجب ارتقای ایمنی عبور و مرور و کاهش تصادفات جاده‌ای می‌شود.

این مقام مسول اشاره‌ای به گزارش مختصری از تعمیر و اصلاح سیستم روشنایی نقطه ای و طولی کرد و افزود: درمجموع ۴۷ کیلومتر تعمیر و اصلاح سیستم روشنایی در محورهای مهاباد،سلماس،سرو و شهید کلانتری صورت گرفته است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ارومیه انسداد بریدگی های غیرمجاز را  عنوان کرد و توضیح داد: با اعلام پلیس راهور و بررسی همکاران ۱۲ بریدگی غیرمجاز محور ارومیه-سلماس مسدود شد.

وی با اشاره به اهمیت علائم ایمنی در کاهش تصادفات جاده‌ای ،تصریح کرد: علائم در جاده ها همانند پلیس، نقش بازدارندگی از تخلفات را دارا می باشد، اعمال قانون و جریمه های متناسب با تخلفات موجب می شود که رانندگان به خود اجازه قانون شکنی آن هم به صورت عمدی را نداده و تخلفات سهوی و غیر عمد نیز به همراه آموزش و فرهنگ سازی به حداقل خواهد رسید.