شناسهٔ خبر: 128499 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیر عامل صندوق سرمایه گذاری طرح حرم های مطهر:

دانش‌بنیان‌ها در فرایند ساخت واحدهای اقامتی و زیارتی اطراف حرم‌های مطهر حمایت می‌شوند

میلاد امینی مدیر عامل صندوق سرمایه‌گذاری طرح حرم‌های مطهر وزارت راه و شهرسازی گفت: دانش‌بنیان‌ها در فرایند ساخت واحدهای اقامتی و زیارتی در حرم‌های مطهر کشور حمایت و پشتیبانی می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از صندوق سرمایه گذاری طرح حرم های مطهر، میلاد امینی با تاکید بر اینکه دانش‌بنیان‌ها در فرایند ساخت واحدهای اقامتی و زیارتی در حرم‌های مطهر کشور حمایت و پشتیبانی می‌شونددر تشریح نقش دانش‌بنیان‌ها گفت: در این زمینه، دانش‌بنیان‌ها خلاق در فراهم شدن زمینه اقامت ارزان و زیارت آسان از تسهیلات ویژه برخوردار می شوند.

وی ادامه داد: دانش‌بنیان‌های توانمند می‌توانند در کیفی‌سازی و کیفیت‌بخشی به واحد های مسکونی، واحد های اقامتی و بهداشتی و درمانی نقش آفرینی کنند.

امینی تاکید کرد: کیفی سازی ساخت و ساز اطراف حرم های مطهر نقش مستقیمی در اقامت راحت و زیارت آسان مشتاقان ائمه اطهار در شهرهای کشور دارد.

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان با تحول در عرصه علم و دانش، کشف یافته‌ها و نتایج جدید اقتصادی در رشد و توسعه مناطق تاثیر زیادی دارند و مقام معظم رهبری براهمیت نقش این شرکت‌ها در رونق اقتصادی و اقتصاد مقاومتی تاکید دارند.

مدیر عامل صندوق سرمایه گذاری طرح حرم های مطهر به نقش استارتاپ‌ها اشاره کرد و گفت : اشتغال‌زایی، ایجاد و افزایش شفافیت و مصرف بهینه منابع، سه ویژگی اساسی و ذاتی استارت‌آپ است.

امینی افزود: با بهره گیری از استارت‌تاپ  می‌توان با  مطالعه و نیازسنجی  این امکان را به سازندگان و دیگر افراد داد تا ضمن تولید کالا یا مسکنی متناسب با نیاز مراکز خدمات رسان  با موقعیت‌های مناسب و درست بنا کنند.

وی با اشاره به تدوین بسته های حمایتی برای پروژه های سرمایه گذاری عام المنفعه در اطراف حرم های مطهر گفت: براین اساس هر پروژه عام المنفعه در اطراف حرم‌ها از جمله زائر سراها و اماکن اقامتی ارزان قیمت که ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد مشمول دریافت این تسهیلات می شود.

امینی افزود: هم چنین برای حمایت از سازندگان  تا سقف ۸۰۰ میلیارد ریال برای آن پروژه ای که ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد«ال سی داخلی» تعریف شده است.
مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری طرح حرم‌های مطهر گفت:  به ازای جذب هر خیر برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عام‌المنفغه مبلغ ۳۷۰ میلیون تسهیلات با کارمزد دو درصد از طریق بانک رسالت به پروژه تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: حمایت از احداث پروژه‌های عام المنفعه از جمله زائر سراها پیرامون حرم‌های مطهر براساس دستور مقام معظم مبنی بر فراهم کردن زمینه زیارت آسان مردم انجام می گیرد.

امینی گفت: حمایت از پروژه های زیربنایی ویژه زائران و مجاوران در اطراف حرم های مطهر از جمله سیاست راهبردی صندوق سرمایه گذاری طرح حرم های مطهر است.