شناسهٔ خبر: 128502 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی خطاب به سازمان راهداری مطرح کرد؛

احداث ۵۰ نماز خانه بین راهی تا پایان سال ۱۴۰۲

. وزیر راه و شهرسازی خطاب به سازمان راهداری گفت: ۵۰ نمازخانه بین راهی دیگر تا پایان سال ۱۴۰۲ نیز به چرخه استفاده مسافرین نیز اضافه و مورد بهره برداری قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌مهرداد بذرپاش در آیین بهره برداری از ۱۰باب نمازخانه و ۱۰ باب مجتمع خدمات رفاهی بین راهی سراسر کشور با بیان اینکه با تلاشی مضاعف و  سعی در رقم زدن سفری ایمن و با نشاط برای مردم هستیم اظهارکرد: یکی از وظایف وزارت راه و شهرسازی ایجاد زیرساخت های لازم برای سفری ایمن و جانمایی مکانهایی برای برپایی فرضیه نماز است. وقتی این ظرفیت در توان وزارتخانه وجود دارد باید در توسعه چنین زیرساخت هایی به کار گرفته شود.

وی در ادامه گفت: احداث نمازخانه ها در شریان‌های اصلی و فرعی باید مد نظرقرار گیرد تا هنگامی که مردم احساس به برپایی فریضه نماز می کنند در کمترین زمان به این مکان ها برسند تا این فریضه واجب را انجام دهند.

بذرپاش با اعلام اینکه مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی باید محیطی امن و آرام را برای مسافرین مهیا کنند، افزود: این مجتمع ها علاوه بر ارائه خدمات به مسافرین موظف  به برپایی نمازهای سه گانه در نمازخانه های خود هستند. از سازمان راهداری درخواست دارم تا با نظارت های مستمر از این مجتمع ها  بر برپایی ، آراستگی و  بازگشایی نمازخانه ها تاکید داشته باشند.

به گفته وزیر راه و شهرسازی سازمان های تابعه دخیل در حمل و نقل نیز موظف به  برپایی مکانهایی برای انجام فریضه نماز مسافرین در ایستگاه های ریلی ، فرودگاه ها ، پایانه های مسافری هستند.

عضو کابینه دولت سیزدهم با بیان اینکه سعی براین است که ساعات حرکت مسافرین هوایی و ریلی با زمان اذان تداخل نداشته باشد، تصریح کرد: در ایستگاه های بین راهی ریلی در حال برنامه ریزی برای اقامه نماز به صورت جماعت هستیم.

بذرپاش علت نام گذاری  شعار فناورانه و مردم پایه بودن وزارت راه و شهرسازی را خدمت به مردم دانست و بیان کرد: از آنجایی که  خدمات وزارت راه و شهرسازی به صورت مستقیم در زندگی مردم اثرگذار است رضایتمندی مردم  جزو اهداف و اولویت های مجموعه ما است لذا این موضوع نیز ملاکی برای ارزیابی مدیران و مسوولان خواهد بود. 

وی با تاکید براینکه تمام ظرفیت خود را برای خدمات رسانی به مردم به کار گرفته ایم اذعان کرد: امیدواریم نوروزی متفاوت را برای ملت ایران رقم بزنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طبق برنامه ریزی های صورت گرفته مجموعه این وزارتخانه ۱۱۰ باب نمازخانه بین راهی را احداث و تکمیل نماید به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای دستور داد تا شش ماه اول سال ۱۴۰۳ هفتاد نمازخانه  باقی مانده بین راهی را که برعهده وزارت  راه و شهر سازی است راه اندازی کنند. امیدواریم تا سال آینده نیز بتوانیم ۵۰ نمازخانه بین راهی به چرخه استفاده مسافرین اضافه کنیم.

وی با بیان اینکه وزارت میراث فرهنگی با راه اندازی نهضت  احداث نمازخانه های  بین راهی نیز به خدمت رسانی به مردم خواهد پرداخت، افزود: با ظرفیت هایی که در اختیار وزارت خانه میراث فرهنگی قرار خواهیم داد امیدواریم تا پایان دولت تعداد نمازخانه های بین راهی به رقم قابل توجهی افزایش یابد.

در پایان نیز  ۱۰باب نمازخانه و ۱۰ باب مجتمع خدمات رفاهی بین راهی سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس با دستور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.