شناسهٔ خبر: 128508 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر راه و شهرسازی؛

نمازخانه بین راهی محور بجنورد_فاروج به بهره برداری رسید

افتتاحیه نمازخانه بین راهی محور بجنورد_فاروج، همزمان با نیمه شعبان و سالروز میلاد پر برکت امام زمان (عج) با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر راه و شهرسازی طی مراسمی به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، مهدی رشیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این مراسم گفت: در آیین بهره برداری از ۱۰ باب نمازخانه بین راهی و ۱۰ باب مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در کشور، افتخار این را داریم که نمازخانه بین راهی بجنورد - فاروج نیز بهره برداری برسد.

وی افزود: سالانه بیش از ۲۳ میلیون مسافر از خراسان شمالی عبور می کند و هر چه بتوانیم خدمات بین راهی را برای زائران امام رضا (ع) و مسافران بیشتر کنیم در تسهیل سفر و رفاه مسافران کمک کننده خواهد بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز تصریح کرد: ساخت نمازخانه ها به منظور خدمات دهی به مسافران و زائران، اشاعه و ترویج نماز، استراحت کاربران جاده ای و ایمنی سفر انجام می شود و سازمان مرکزی آن را در دستور کار خود قرار داده است.

محمد مشتری ادامه داد: احداث ۱۰ باب نمازخانه بین راهی در طول محورهای مواصلاتی کشور توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ابلاغ شد و سهم استان خراسان شمالی، ۳ باب نمازخانه بین راهی (در محورهای بجنورد _آشخانه، بجنورد_ سنخواست و بجنورد_فاروج) بوده که برای ساخت آن ها ۹۳ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی گفت: نمازخانه بین راهی بجنورد_فاروج جزء ۱۰ باب نمازخانه بین راهی است که امروز با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس ستاد اقامه نماز کشور و وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

مشتری با اشاره به توجه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و ستاد اقامه نماز بر احداث و توسعه نمازخانه های بین راهی و مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی اضافه کرد: در سال های آینده، ساخت سه نمازخانه دیگر را در محورهای استان پیگیری خواهیم کرد زیرا این اماکن در اشاعه نماز همچنین ایمنی سفر بسیار موثر هستند.

حجت الاسلام احمدی فرد، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی هم اظهارکرد: با توجه به مقارن شدن ماه مبارک رمضان با عید نوروز باید با استفاده از ظرفیت نمازخانه ها و مجتمع های بین راهی بهترین و بیشترین خدمات معنوی را به مسافران و زائران ارائه کنیم.