شناسهٔ خبر: 128510 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در آیینی سراسری با حضور وزیر راه و شهرسازی و ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای :

نمازخانه بین راهی محور خوش ییلاق در گلستان بهره برداری شد

گلستان آیین بهره برداری از نمازخانه بین راهی محور ترانزیتی و شریانی آزادشهر-شاهرود(خوش ییلاق) بصورت وبینار همزمان با ۱۰ باب نمازخانه و ۱۰ باب مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی سراسر کشوربا حضور وزیر راه و شهرسازی و ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و مسوولان استانی و شهرستانی گلستان در محل نمازخانه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، رئیس ستاد اقامه نماز گلستان در این آیین گفت: به دلیل فاصله ۶ کیلومتری بین استان گلستان با سمنان در این نقطه و نیاز مبرم و ضروری مکان مناسب جهت اقامه نماز بوقت مسافران، این نمازخانه در حاشیه راهدارخانه خوش ییلاق بنا شد.

به گفته قاسم محمدی، در این نمازخانه تمام شاخص های مورد نیاز حتی فضای تردد معلولین نیز دیده شده است.

وی ادامه داد: شاخص ها و آسیب های نمازخانه های راههای مواصلاتی استان با حضور استاندار گلستان شناسایی شده تا فضایی فراهم شود که در آستانه نوروز مسافران با خیال راحت و آسوده نماز بوقت را بجاآورند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان نیز در این آیین گفت: به دلیل اهمیت محور ترانزیتی و شریانی آزادشهر(خوش ییلاق)، و عبور تریلی ها و کامیون ها و رانندگان گرگان- زاهدان و سواری ها و ورودی سمنان و انتهای گلستان از این نقطه، احداث این نمازخانه در دستور کار قرار گرفت.

عادل مصدقی افزود: این نمازخانه در زمینی به مساحت ۳۱۱متر مربع و زیربنای ۱۲۲ مترمربع ساخته شده است.به گفته وی، قسمت خواهران و برادارن نمازخانه دارای فضایی به متراژ ۴۵ مترمربع، ۳۳ مترمربع فروشگاه ونگهبانی، ۳۳ متر مربع سرویس های بهداشتی و محوطه ای به مساحت ۱۸۸ مترمربع دارد.

مصدقی ادامه داد: تحویل زمین نمازخانه در اواخر مردادماه صورت گرفت و در شهریورماه امسال عملیات اجرایی آن شروع و با توجه به کوهستانی بودن منطقه و همت پیمانکار ظرف کمتر از شش ماه به بهره برداری رسید.

وی،هزینه تمام شده آن را هم ۴ میلیارد تومان از محل منابع ملی سازمان راهدرای و حمل و نقل جاده ای کشور بیان کرد و یادآورشد: این نمازخانه و ۲۰ مجتمع بین راهی استان در آستانه نوروز ۱۴۰۲ آماده خدمات رسانی به مسافران نوروزی استان هستند.