شناسهٔ خبر: 128511 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بنادر و دریانوردی در هفته ای که گذشت؛

بهره‌برداری از بخش دریایی پایانه مسافری بوشهر و آغاز عملیات اجرایی توسعه بندر گناوه /ورود ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالای اساسی به بندر امام خمینی (ره) 

بنادر و دریانوردی در هفته ای که گذشت بهره‌برداری از بخش دریایی پایانه مسافری بوشهر و آغاز عملیات اجرایی توسعه بندر گناوه و ورود ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالای اساسی به بندر امام خمینی (ره) از مهمترین اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ مهمترین اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

بهره‌برداری از بخش دریایی پایانه مسافری بوشهر و آغاز عملیات اجرایی توسعه بندر گناوه 

با حضور وزیر راه و شهرسازی بخش دریایی پایانه بین‌المللی مسافری دریایی بوشهر بهره‌برداری و عملیات اجرایی فاز نخست طرح توسعه بندر گناوه آغاز شد.

ضرورت تکمیل حمل‌ونقل ترکیبی در بنادر جنوب کشور

بذرپاش در آیین آغاز احداث بندر جدید گناوه تصریح کرد: با توجه به اینکه ۴ استان بندری در کریدور جنوبی کشور قرار دارد باید زنجیره حمل و نقلی باید ترکیبی و کامل شود.

ضرورت اخذ مجوز بهره‌برداری از اسکله‌های گردشگری در ایام تعطیلات نوروزی 

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به الزام بهره‌برداران اسکله‌های گردشگری به اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیربط قانونی، بر رعایت مقررات در حین بهره‌برداری از اسکله‌های گردشگری دریایی در تعطیلات نوروزی تأکید کرد.

تخلیه بیش از ۴۸ هزارتن گندم در بندر شهید رجایی 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از پهلودهی و تخلیه یک کشتی گندم به مجموع تناژ ۴۸ هزار و ۴۰۰ تن خبر داد.

افزایش ۶۵ درصدی ترانزیت در بندر شهیدباهنر

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: طی بهمن‌ ماه امسال بیش از ۴ هزار تن انواع کالا از طریق بندر شهیدباهنر ترانزیت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۵ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

بازدید سفیر ژاپن از بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار 

سفیر ژاپن در ایران به همراه فرماندار ویژه و جمعی از مدیران کل شهرستان چابهار از بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار بازدید کردند.

سرمایه‌گذاری ۱۶۳ میلیارد ریالی و احداث اسکله ۱۵۰ متری در بندر بوالخیر 

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل ازمان بنادر و دریانوردی گفت: این سازمان ۱۶۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در پروژه تعمیرات اساسی شبکه توزیع و روشنایی بندر بوالخیر سرمایه‌گذاری می‌کند.

ورود ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالای اساسی به بندر امام خمینی (ره) 

سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از تخلیه کشتی ۷۰ هزار تنی حامل کالای اساسی در طول سه روز خبر داد و گفت: در حال حاضر ضمن ورود ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزارتن کالای اساسی از طریق بندر امام خمینی(ره) به کشور، حجم خروج کالای اساسی از این مجتمع بندری به بیش از ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن رسیده است.

۳۷ شناور مسافری آماده جابجایی مسافرین نوروزی

 رییس کمیته خدمات حمل و نقل سفر های دریایی استان هرمزگان با اشاره به فعال شدن ۸۶ شناور مسافری و لندینگ کرافت در مسیرهای دریایی استان، گفت: از این تعداد ۳۷ شناور مسافری نیز از مرکز استان(بندرعباس به قشم، هرمز، ابوموسی و بالعکس) در قالب سه هزار و ۹۹۳ صندلی آماده جابجایی مسافران نوروزی هستند.