شناسهٔ خبر: 128572 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای سال جاری تاکنون؛

۸۶۰ کیلومتر از شیب شیروانی راه های ایلام اصلاح شد

معاون راهداری ایلام معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون شیب شیروانی  ۸۶۰ کیلومتر از راه های اصلی،فرعی و روستایی استان برای کاهش تصادفات های جاده ای اصلاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام)؛ علی روان با اشاره به این که ایجاد فضای مناسب در حاشیه راه‌ها از جمله اقداماتی است که در کاهش تلفات ناشی از خروج خودرو از جاده و جلوگیری واژگونی موثر است،  اظهار داشت: اصلاح شیب شیروانی کناره جاده‌ها و به نحوی هموارکردن آن به‌ منظور ارتقای ایمنی تردد در جادهها و جلوگیری از واژگونی و کاهش آسیب سرنشینان وسایل نقلیه انجام میشود.

وی افزود: همچنین در این مدت( ابتدای سالجاری تاکنون) بیش از ۳۳۵ کیلومتر شانه سازی در راه های استان ، به منظور حفظ حریم راه ها و افزایش ایمنی تردد وسایل نقلیه در جاده های اصلی و روستایی استان انجام شده است.

معاون راهداری استان خاطرنشان کرد: از این میزان شانه سازی ۱۲۱ کیلومتر در راه های فرعی و ۲۱۷ کیلومتر نیز در راه های روستایی اجرا شده است.

روان ادامه داد: انجام عملیات راهداری و نگهداری راه ها از جمله شانه‌سازی و رفع نواقص شانه راه‌ها، در همه محورهای استان ایلام توسط نیروهای راهداری و بطور امانی اجرا می شود.