شناسهٔ خبر: 128581 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار آذربایجان شرقی:

روند اجرای طرح ملی مسکن در آذربایجان شرقی رو به رشد است

جلسه شورای مسکن با آستاندار آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با اعلام اینکه روند اجرای طرح ملی مسکن در استان رو به رشد است، از عزم مدیریت ارشد این خطه برای رفع همه مشکلات پیش روی این طرح خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان شرقی)؛عابدین خرم پس از پایان جلسه شورای مسکن استان در جمع خبرنگاران افزود: ۷۱ هزار واحد مسکن ملی در سطح استان در دست ساخت است که وضعیت پیشرفت آنها شهرستان به شهرستان در شورای مسکن آذربایجان شرقی بررسی می شود.

خرم ادامه داد: در جلسات شورای مسکن استان، وضعیت آورده مردم و پشتیبانی مالی دولت از طرح های مسکن ملی بررسی می شود.

وی گفت: اراضی مورد نیاز اجرای طرح ملی مسکن در همه شهرستان های آذربایجان شرقی تامین شده است.

استاندار آذربایجان شرقی تشریح کرد: دامنه پیشرفت طرح ملی مسکن در آذربایجان شرقی از پنج تا ۷۵ درصد متغیر است.

وی افزود: امیدواریم خرداد ماه سال آینده ۲ هزار و ۵۰۰ واحد از مسکن ملی را در  شهرهایی از قبل مراغه و سهند به مردم تحویل دهیم.

خرم بیان کرد: بانک ها در تامین مالی طرح ملی مسکن با مشکلاتی مواجه بودند که از طریق پشتیبانی مالی دولت برطرف شد.

استاندار آذربایجان شرقی توضیح داد: در نشست مسکن مشکلات مربوط به تامین زیرساخت مسکن ملی نیز به سازمان‌های مسوول ابلاغ شد تا آنان نسبت به رفع آن اقدام کنند.

وی اضافه کرد: خودمالکی یکی از راه های تامین مسکن در آذربایجان شرقی می باشد و امروز ۳۰ درصد تامین مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر  از  این طریق انجام می شود.

خرم ادامه داد: در این طرح زمین مورد نیاز، تامین منابع مالی و نظارت توسط دولت انجام می شود و مردم عزیز، خودشان واحدهای مسکونی را احداث می کنند.