شناسهٔ خبر: 128644 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی؛

۱۰ طرح دریایی و بندری با اعتبار بیش از ۴۲ هزار میلیارد ریال در هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسد

حسین عباس‌نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افتتاح ۱۰ طرح دریایی و بندری به ارزش ۴۲ هزار و ۹۵۱ میلیارد ریال با حضور وزیر راه و شهرسازی در این استان‌ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین عباس‌نژاد مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار کرد: بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۰ طرح حوزه دریایی و بندری این استان روز شنبه ۲۰ اسفندماه با حضور «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی، "علی اکبر صفایی"مدیرعامل بنادر و دریانوردی و جمعی از مسئولان استانی آغاز می‌شود. 

به گفته وی، این ۱۰ طرح شامل ۶ پروژه بهره‌برداری به ارزش ۱۹ هزار و ۳۲ میلیارد ریال، سه پروژه آغاز عملیات اجرایی به ارزش ۲۱ هزار و ۷۲۹ میلیارد ریال و یک پروژه بهره‌برداری از تجهیزات به ارزش ۲ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال است. 

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در تشریح جزییات این طرح‌ها به سه طرح شاخص آماده بهره‌برداری اشاره کرد و گفت: با حضور وزیر راه و شهرسازی در بندر شهید رجایی ساختمان مرجع دریایی و بخش جدید فاز سوم بندر شهید رجایی به همراه دو دستگاه مکنده در این بندر افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد. 

عباس‌نژاد افزود: بخش کنترل ترافیک و امداد نجات دریایی کشور در این ساختمان مستقر شده و بیشترین امکانات و تجهیزات مدرن استفاده شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان طراحی و به اجرا درآمده است.

وی ادامه داد: درحال حاضر ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی شش میلیون TEU در سال است که با بهره‌برداری از فاز سوم طرح توسعه این بندر این ظرفیت به هشت میلیون TEU در سال افزایش می‌یابد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین اعلام‌کرد: فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی شامل ۳ پست اسکله و ۵۱ هکتار اراضی پسکرانه با استفاده از مدرن‌ترین تکنولوژی بندرسازی و سازه‌های دریایی است.

عباس‌نژاد بهره‌برداری از بندر جدیدالاحداث خمیر را از دیگر طرح‌های شاخص نام برد که اثرگذاری بسیار زیادی در توسعه صادرات مواد معدنی و ایجاد اشتغال و رونق معیشت ساحل‌نشینان این منطقه دارد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، استان هرمزگان دارای ۲ هزار و ۲۲۷ کیلومتر مرزآبی و ۱۴ جزیره اصلی و مهم است و بندر شهید رجایی در این استان نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین بنادر کشور سهم عظیمی در توسعه حمل و نقل دریایی دارد.