شناسهٔ خبر: 128660 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خمین اعلام کرد؛

آماده‌سازی راه‌های خمین برای سفرهای نوروزی

رئیس راهداری خمین با گذر از زمستان پر بارش در شهرستان خمین، طرح ارتقاء ایمنی راه‌ها برای سفرهای نوروزی با اولویت نصب تابلوهای ایمنی، تعمیر روشنایی طولی، خط کشی راه‌ها و آشکارسازی نقاط مستعد حادثه در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، حمیدرضا قاسمی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان خمین، ضمن ارائه گزارشی در خصوص عملکرد اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان خمین، با توجه به بارش برف و کولاک در هفته‌های اخیر و یخبندان ناشی از سرما در شهرستان خمین و محورهای مواصلاتی این شهرستان گفت: راهداران شهرستان خمین با تمام توان به رفع انسداد جاده ها و برفروبی، پخش شن و نمک، کولاک زنی و ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی شهرستان خمین پرداختند تا کاربران جاده ای و مسافران بتوانند سفری ایمن در تمامی محورهای مواصلاتی داشته باشند.

وی با توجه به درخواست مکرر مردم مبنی بر تامین روشنایی محور خمین - اراک اظهارداشت: عملیات کابل کشی هوایی و تعمیرات آنها آغاز شده و امید است به زودی عملیات روشنایی این محور به اتمام برسد.

قاسمی دیگر اقدامات صورت گرفته توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خمین را اینگونه بیان کرد: اصلاح چندین قوس قائم و افقی امسال در محور گلدشت - آشیانه به صورت پیمانی و امانی برای جلوگیری از بروز تصادفات به انجام رسید که در نوع خود اقدامی جهادی برای کاهش تصادفات رانندگی در این محور بشمار می‌رود.

وی ادامه داد: آشکارسازی نقاط مستعد حادثه با نصب تابلو، شبرنگ و بشکه های ایمنی انجام و لکه گیری آسفالت پس از عملیات راهداری زمستانی با استفاده از آسفالت گرم در حال انجام است.

رنگ آمیزی سرعتکاهها، نصب استوانه ایمنی در دماغه ها، تعمیر و تعویض گاردریل های آسیب دیده، تعمیر چراغ‌های چشمک زن و شستشوی تابلوها نیز از دیگر اقداماتی است که به گفته رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خمین با اولویت راههای اصلی و شریانی در حال انجام است.

وی با اشاره به ایمن سازی محدوده پلیس راه خمین - دلیجان افزود: امسال با مشارکت پلیس راه نظارت بر فعالیت ناوگان حمل و نقل جاده‌ای چه در حوزه جابه‌جایی مسافر و چه حمل بار در ایام نوروز تشدید خواهد یافت تا مسافرین و کاربران جاده‌ای از سفری ایمن بهره‌مند شوند.