شناسهٔ خبر: 128672 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی مطرح کرد:

تشریح آخرین وضعیت طرح جهش تولید مسکن در استان قزوین

مدیر کل قزوین مدیر کل راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت طرح جهش ملی مسکن گفت: ساخت واحدهای مسکونی که وعده کرده بودیم به اتمام رسیده و در حال حاضر حدود ۳۰۰ واحد مسکونی دولتی برای تحویل آماده هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(استان قزوین)، هاشمی با اعلام این خبر افزود: آن تعداد از واحدهایی که از سوی این دستگاه تعهد شده بود براساس برنامه به اتمام رسیده اند و اکنون منتظر هستیم که زیرساختهای آب و برق آنها تامین شوند.

هاشمی افزود: با توجه به اینکه طرح نهضت ملی مسکن از سیاستهای حاکمیتی و از برنامه‌های دولت است؛ این نگرش که تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن و افتتاح آن را از وزارت راه و شهرسازی و ادارات آن در استانها بخواهند باید اصلاح شود؛ چرا که با همراهی دستگاه‌های مرتبط درحال انجام است. اینکه در بهمن ماه موفق به افتتاح آن نشدیم علت آن عدم تامین زیرساختهای آب و برق از سوی دستگاه‌های خدمات‌رسان بوده است.

مدیر کل راه و شهرسازی بیان داشت: تکمیل واحدهای دیگر را هم با جدیت پیگیر هستیم. برای بخشی از آنها تامین اعتبار صورت گرفته است؛ انتظار داریم دستگاه‌های خدمات رسان آب و برق، زیرساختها را هرچه سریعتر تامین کنند تا ما بتوانیم با هماهنگی دولت و استانداری نسبت به واگذاری آنها اقدام کنیم؛ در واقع اداره کل راه و شهرسازی برای تحویل واحدها آمادگی دارد و درصورتیکه دستگاه‌های خدمات‌رسان زیرساختها را تامین کنند تا پایان سال اقدام به واگذاری این واحدها خواهیم کرد.

وی افزود: در استان قزوین تاکنون توسط اداره کل راه و شهرسازی برای ساخت ۲۳ هزار واحد مسکونی قرارداد منعقد شده است؛ ولی عملیات اجرایی بیش از ۳ هزار واحد مسکونی با وجود آنکه تامین زمین شده و پیمانکار آن مشخص می باشد هنوز آغاز نشده زیرا متقاضی موثر و دارای واجد الشرایط نداشته است؛ مابقی واحدها در قالب تولید مسکن دولتی در دست ساخت هستند؛ بیشترین آنها هم در شهرک مهرگان قرار دارد.

در این طرح که از سوی دولت برای تامین مسکن قشر کم درآمد جامعه برنامه ریزی شده است ساخت ۶۴ هزار واحد مسکونی به عنوان سهم استان هدف گذاری شده که باید ظرف مدت ۴ سال احدث شود.

واحدهای مسکونی مورد حمایت دولت در این طرح شامل: مسکن‌های روستایی، مسکن‌های خود مالکی، مسکن‌های بافت فرسوده، مسکن دولتی و مسکن‌های بخش خصوصی است؛ در واقع سیاست براین است که دولت تنها از ساخت مسکن حمایت کند.

وی درباره عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی در زمینه‌های دیگر همچون مسکن روستایی و یا خودمالکین نیز گفت: بر اساس آمارهای موجود حدود ۳۰ هزار واحد مسکونی در بخش مسکن روستایی، بافت فرسوده و خودمالکین در دست ساخت می‌باشد و از آنجایی که این اقدامات در یک بازه زمانی ۲ ساله صورت گرفته است اکنون به سیاستهای دولت در حوزه تولید مسکن نزدیک هستیم؛ خوشبختانه با اعتمادسازی صورت گرفته تعداد متقاضیان برای مشارکت در این طرح در حال افزایش است.